Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/The blues mates - Share the pain.
Dividend:
Lite dansbandshållet, ja, men rösten! Rösten! Vi hamnar på rätt sida av den milsvida älven mellan skräp och god musik pga rösten, och munspelet och den ångest som emanerar från den... :D
Del 2. är intressant, men inte helt lyckad kanske. Detta är värt att bygga på, helt klart
Harmonica mike:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 05.08.2007, 22:27:24 ---Ska du på den igen så lyssna lite på Ry Cooder så du får in det där riktiga släpiga träskgunget i kompet nästan där nu men inte riktigt. Lite mer hål i det ska det nog va då men fan det låter lovande det här. Osäker på del två men det kan gå om du får till samma stuk på kompet och lite långsammare tempo.
Göran
--- Slut citat ---
Göran:Ytterligare en bekräftelse på att polarn hade rätt,detta är två låtar.Då satsar vi på A-delen,B-delen får väl ligga till sig lite..
Tack för comment.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 06.08.2007, 12:48:21 ---Jag tycker de båda delarna passar bra ihop så enligt mig så funkar det som det är!
Munspelet ligger "ihåligt" för sig själv med för mycket reverb och för långt bak.
Jo en hammond hade gjort susen på det lugna partiet.
Eftersom sången ger mig lite Elvis vibbar så känner jag att det hade varit kanon med kvinnliga doare och kör (men sådana växer ju inte på träd precis ;) )!
--- Slut citat ---
Fredrik:
Elvis vibbar på sången,det tackar jag för! Givetvis så är mixen inte hundra rebverb mässigt,jag var lite grön när jag mixade detta..Schysst att du köper båda delarna,men du och jag är kraftig minoritet.
Det blir nog 2 låtar av detta i slutändan..Hammond - absolut!
Tack för feedback.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Stolle skrivet 05.08.2007, 23:56:29 ---Trummor och bas låter lite dansband i mina öron. Hade gärna hört dem lite råare och mer live spelade.
Som andra sagt så är detta nog snarare två låtar i mina öron. Galet bra sång-, munspels- och gitarr-insatser. Vilken underbar röst du har!
--- Slut citat ---
Stolle:
Bas å trumsound går ju att fixa till,jag har lite bättre gear nu än när vi skrev/spelade in detta..Tack för feedback,och tack för att du gillade guror,munspel å sången...
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Tokai skrivet 06.08.2007, 21:59:38 ---Melodin känns ju rätt så bekant, he-he!
Förstår inte riktigt varför trummorna försvinner i solot?
Fräna gitarrer men kanske för mycket efterklang för min smak, ja även munspelet.
Behåll A som det är, och inget mer, tycker jag.
Säger som han med dåligt gehör "inte för mycket inte för lite" :)
Kom på lite senare: Allvarligt talat, H.M., tycker jag att den här låten skulle ha placerats bland ofärdiga demos. Om det här är en färdig demo tycker jag den för är lite bearbetad.
--- Slut citat ---
Tokai:
Melodin,tja det är ju blues.Någon annan låt hade vi inte i åtanke när vi satte detta.Mixen är ju från min barndom i mixnings branschen, så det finns lite att göra där..
När det gäller färdiga/ofärdiga demo,så har TSM gett mig dispans.Jag har ingen server plats och är en kratta på datorer.Klarar inte av att fixa länkar och sånt,hoppas det är ok för dig och alla andra.Annars är det slut lyssnat på min musik,åtminstone under utvecklingen av låtarna.Och det är ju det man behöver hjälp med,lite feedback som nu t.ex..
Tack för feedback.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida