Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/The blues mates - Share the pain.

<< < (4/5) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.08.2007, 10:31:49 ---Lite dansbandshållet, ja, men rösten! Rösten! Vi hamnar på rätt sida av den milsvida älven mellan skräp och god musik pga rösten, och munspelet och den ångest som emanerar från den... :D

Del 2. är intressant, men inte helt lyckad kanske. Detta är värt att bygga på, helt klart

--- Slut citat ---

Åsså Per:
Jo det är väl lite segt i denna,inte så mycket fart å fläkt.Mera slow blues så att säga,men med hygglig feeling.Det blir en låt av detta.A-delen skall få lite nya kläder under hösten.B-delen lägger vi ned tills vidare..

Tack för feedback.

Mvh
Micael

Tokai:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.08.2007, 14:25:45 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 06.08.2007, 21:59:38 ---Melodin känns ju rätt så bekant, he-he!
Förstår inte riktigt varför trummorna försvinner i solot?
Fräna gitarrer men kanske för mycket efterklang för min smak, ja även munspelet.
Behåll A som det är, och inget mer, tycker jag.

Säger som han med dåligt gehör "inte för mycket inte för lite" :)

Kom på lite senare: Allvarligt talat, H.M., tycker jag att den här låten skulle ha placerats bland ofärdiga demos. Om det här är en färdig demo tycker jag den för är lite bearbetad.

--- Slut citat ---

Tokai:
Melodin,tja det är ju blues.Någon annan låt hade vi inte i åtanke när vi satte detta.Mixen är ju från min barndom i mixnings branschen, så det finns lite att göra där..
När det gäller färdiga/ofärdiga demo,så har TSM gett mig dispans.Jag har ingen server plats och är en kratta på datorer.Klarar inte av att fixa länkar och sånt,hoppas det är ok för dig och alla andra.Annars är det slut lyssnat på min musik,åtminstone under utvecklingen av låtarna.Och det är ju det man behöver hjälp med,lite feedback som nu t.ex..

Tack för feedback.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tokai:
shit försökte citera men så :ph34r:

karl:
nice feeli'n i denna , härligt Dobrosound i samklang med ditt munspel...sången behöver jag inte säga något om ...det har jag redan sagt och jag känner att jag börjar bli tjatig på den punkten....en skön laidback låt...tnx för sharing   /  karl

Harmonica mike:

--- Citat från: karl skrivet 09.08.2007, 23:39:00 ---nice feeli'n i denna , härligt Dobrosound i samklang med ditt munspel...sången behöver jag inte säga något om ...det har jag redan sagt och jag känner att jag börjar bli tjatig på den punkten....en skön laidback låt...tnx för sharing   /  karl

--- Slut citat ---

Karl:
Tack för feedback.Det finns lite i mixen att göra samt att göra en hel låt av första delen..Sången,ja jag vet vad du tycker.. :D Skall skärpa mig lite där :lol:

Nåväl gura polarn ler oxå,det är han som har lirat dobron..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion