Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/The blues mates - Share the pain.

<< < (2/5) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 03.08.2007, 11:41:06 ---Tjena Micael!

Jaha då klämmer vi på play... Detta är ju skönt, det är lixåm din grej. Så kommer munspelet kanske från ett lite okonventionellt håll in i ljudbilden, lixåm lite bakifrån. OCh så kommer vi till B-delen sätter lite mer fart på lirarna, sologitarren kommer från samma ställe som munspelet för en stund sedan. och så,  jaha och så blev det stop.

Okei, tycker att vi har två olika låtar på gång här, övergången känns heller inte riktigt naturlig. Så kör "öset" som en skild låt tycker jag.

andra iaktagelser:
hihatten ligger på en lite konstig plats i ljudbilden, försök få den lite närmare trummisen. Och så nån lite bortkommen crash, vet att detta med trummor e kul va... :P
Jäkla snyggt sound på munspelet, men borde den dras lite närmare mitten, nu gråter den lixåm helt allena o övergiven i ena örat. Eller så borde kanske den där "plåtguran" (kommer int ihåg vad den heter på riktigt) panoreras liite mer åt motsatt håll för att få balans i ljudbilden. Så kunde jag tänka mig en svag matta med B4:n på några ställen, t.ex vis munspels solot.

Har lyssnat några ggr nu och är övertygad om att "öset" är en egen låt för sig. Så lägg all energi på slowbluesen, den gillar jag! :)

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Johan:
Tack för skarpsinnig analys.Hammond på A-delen är ingen dålig tanke,tar det med mig..Panoreringarna av munspel å Solo guran härrör från mina första trevande försök i mixnings branschen.Hör oxå att det sliter lite i lurarna,låter nice i bilen dock.
Helt klart 2 olika låtar,så då får jag böja mig för övermakten och spela in låten igen.Vi kör på den långsamma varianten.

Hösten närmar sig med stormsteg,härligt!

Ha re gott Johan.

Mvh
Micael

Burnin Sven:
Ska du på den igen så lyssna lite på Ry Cooder så du får in det där riktiga släpiga träskgunget i kompet nästan där nu men inte riktigt. Lite mer hål i det ska det nog va då men fan det låter lovande det här. Osäker på del två men det kan gå om du får till samma stuk på kompet och lite långsammare tempo.
Göran

Stolle:
Trummor och bas låter lite dansband i mina öron. Hade gärna hört dem lite råare och mer live spelade.
Som andra sagt så är detta nog snarare två låtar i mina öron. Galet bra sång-, munspels- och gitarr-insatser. Vilken underbar röst du har!

Fredrik Karlsson:
Jag tycker de båda delarna passar bra ihop så enligt mig så funkar det som det är!
Munspelet ligger "ihåligt" för sig själv med för mycket reverb och för långt bak.
Jo en hammond hade gjort susen på det lugna partiet.
Eftersom sången ger mig lite Elvis vibbar så känner jag att det hade varit kanon med kvinnliga doare och kör (men sådana växer ju inte på träd precis  ;)  )!                         

Tokai:
Melodin känns ju rätt så bekant, he-he!
Förstår inte riktigt varför trummorna försvinner i solot?
Fräna gitarrer men kanske för mycket efterklang för min smak, ja även munspelet.
Behåll A som det är, och inget mer, tycker jag.

Säger som han med dåligt gehör "inte för mycket inte för lite" :)

Kom på lite senare: Allvarligt talat, H.M., tycker jag att den här låten skulle ha placerats bland ofärdiga demos. Om det här är en färdig demo tycker jag den för är lite bearbetad.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion