Forum > Demolåtar
Emu: You Only Hurt The Ones You Love (Unspoken)
Emulator:
--- Citat från: Asti skrivet 01.12.2013, 11:33:05 ---Väldigt snyggt när det drar igång vid "I'd sacrifice...."! Tung och skön ljudbild där.
Fin sång! Men jag skulle nog ta bort den svepande "visselpipe-synthen"...
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! Jag ville ha en Tung ljudbild, men inte så svårsmält som jag kanske bruakr ha. Lite mindre metall och dist alltså, och mer bas och "mjukare" ljud.
Visselpipesynthen ja. Den ligger ju där för att ta bort eventuella rester av välbehag. Jag tycker det funkar som jag tänkt, men skall lyssna med dina öron också. Kanske du kan skicka dem med företagspaket 09:00 så kollar jag snabbt i morgon? :)
tack för tyck asti!
--- Citat från: Plinka skrivet 01.12.2013, 13:08:15 ---Mmm! Här har vi visst ett riktigt guldkorn som tar form! Ser fram emot fortsättningen :D Du sjunger ju kalasbra och härligt med olika stilar, gillar i synnerhet när den blommar upp i full power vid 100" I´d sacrifice..."
Är benägen att hålla med Asti om visselpipesynthen, kanske skulle den bytas ut mot någon lite softare pad eller nåt.
Får för mig också att sången känns som i olika rum i början jämfört med resten, från 100, men beror nog på att du står närmare i början när du sjunger softare...
--- Slut citat ---
Tack! KUl att sången verkar komma på plats lite bättre nu. Skall ta om hele klabbet så småningom, nu är det mycket riktigt en oherrans massa tagningar. Jag verkligen älskar proximityeffekt när jag spelar in, så jag sjunger nästan med miken i munnen när jag kan. Å andra sidan får jag ställa mig en meter ifrån när jag tar i, så det blir helt olika upptagning av rum etc, så det du hör är riktigt :)
Tack för tyck och snälla ord, jag skall som sagt fundera på visselpipan där, och dessutom kolla hur jag skall göra med effekterna på sången. Ett alternativ kan ju vara att verkligen skruva en helt annan effekt på olika delar av sången så det inte är något snack om det skall låta lika eller ej.. :)
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.12.2013, 20:44:29 ---Basdyket i andra "Words are burning..." är urskönt!!! Däremot låter sången som en helt annan tagning i det partiet. Även fösta gången. Annorlunda effektad eller något?
Visselsynten vill jag ha kvar. Den illustrerar eländet i texten alldeles utmärkt. En sån här låt måste ha något som skaver tycker jag.
Trummorna som vanligt blytunga. Gött det.
Kanonbra låt! He's back.
:D
--- Slut citat ---
Basdyket är i allra högsta grad inspirerat av herrn whammy (?) på basen i anvil :D
Sången är massa olika tagningar med ovan beskrivna problem. Skall se över det hela.
Hos dig går tydligen tankarna om skavandet och det otrevligt braiga i ljudbilden hem :D
tack W, tack tack :)
tigersoul:
Vilket litet guldkorn in the making! Det finns en del saker jag skulle välja att slipa på. Lite stämmor som glider iväg i tid o lite ojämnheter här o var i arret men det har grym potential att bli kanon! Gillar kontrasterna o dynamiken. Skön röst!
Marruschkka:
Stark text, och väldigt fint utkast på sången, känns nästan klart i mina öron, bra magstöd här du ( ;) ), och jag gillar att det är lite olika rum på den, det blir fin dynamik där.
Och...kompet..du förnekar dig aldrig... :wub:
En riktig pärla som är till 4/5 polerad redan.
Följer denna!
/Marre
Wernborg:
--- Citat från: Emulator skrivet 01.12.2013, 23:49:28 ---i allra högsta grad inspirerat av herrn whammy (?) på basen i anvil
--- Slut citat ---
Det är nog gitarren som dyker, men ändå en: :wub:
Roffe H:
Snyggt som fasen...gillar sättet du bygger upp låten på. :) Kan verkligen bli nåt....
Kanske kunde den sluta som den börjar, med de lugnare partierna? :unsure:
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida