Forum > Demolåtar
Emu: You Only Hurt The Ones You Love (Unspoken)
Alatar:
Jäkligt snygg och melankolisk låt.
Det enda som jag kan anmärka på är att beatsen är för starka/punchiga för min smak, typ efter 97 sekunder.
Du kanske borde höja sången i jämförelse mot bakgrunden i sista biten?
spacetrucker:
Jo, förtom visselpipsynten och det att låten tar slut mitt i så är den kanoners :)
Ser fram emot denna som färdig.
// Space
Emulator:
--- Citat från: tigersoul skrivet 02.12.2013, 12:47:33 ---Vilket litet guldkorn in the making! Det finns en del saker jag skulle välja att slipa på. Lite stämmor som glider iväg i tid o lite ojämnheter här o var i arret men det har grym potential att bli kanon! Gillar kontrasterna o dynamiken. Skön röst!
--- Slut citat ---
Tack! JA, sångarret skall sättas, och sen sjungas om så får vi se. Kul att det uppskattas!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.12.2013, 13:20:36 ---Stark text, och väldigt fint utkast på sången, känns nästan klart i mina öron, bra magstöd här du ( ;) ), och jag gillar att det är lite olika rum på den, det blir fin dynamik där.
Och...kompet..du förnekar dig aldrig... :wub:
En riktig pärla som är till 4/5 polerad redan.
Följer denna!
/Marre
--- Slut citat ---
Stort tack Marre! Skall polera vidare så får vi se :D
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.12.2013, 14:55:42 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 01.12.2013, 23:49:28 ---i allra högsta grad inspirerat av herrn whammy (?) på basen i anvil
--- Slut citat ---
Det är nog gitarren som dyker, men ändå en: :wub:
--- Slut citat ---
Nee....basen väl? ;)
--- Citat från: Roffe H skrivet 02.12.2013, 16:58:55 ---Snyggt som fasen...gillar sättet du bygger upp låten på. :) Kan verkligen bli nåt....
Kanske kunde den sluta som den börjar, med de lugnare partierna? :unsure:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack, jag har försökt att få en låt med ganskea stora kontraster! Slutet är just så som du beskriver just nu, det avslutas med ljusa pianotoner och en liten lugn grej. Skall kika! tack :)
--- Citat från: Alatar skrivet 02.12.2013, 22:09:14 ---Jäkligt snygg och melankolisk låt.
Det enda som jag kan anmärka på är att beatsen är för starka/punchiga för min smak, typ efter 97 sekunder.
Du kanske borde höja sången i jämförelse mot bakgrunden i sista biten?
--- Slut citat ---
Tack Alatar. JA, nivåer och mix har jag inte jobbat så mycket med ännu, speciellt eftersom sången inte är klar ännu. Skall kika på att dra ner lite punch också, så får vi se :)
tack!
--- Citat från: spacetrucker skrivet 03.12.2013, 08:16:00 ---Jo, förtom visselpipsynten och det att låten tar slut mitt i så är den kanoners :)
Ser fram emot denna som färdig.
// Space
--- Slut citat ---
Visselpipan verkar dela lägren, och det är kanske ett tecken på att den åtminstone sticker ut :)
skall mecka lite till när tid gges och återkommer med ny version!
tack allihop för kommentarer och lyssning!
Dividend:
Snabblyssning.
Det är berörande, överlag väl sjunget och kan bli riktigt riktigt bra!
Emulator:
tack tack =)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida