Forum > Demolåtar
Emu: You Only Hurt The Ones You Love (Unspoken)
Emulator:
Tack Maxb, det värmer!
Man försöker att måla lite med olika klanger i rösten, för att utttrycka olika saker. Riktigt kul med sång tycker jag, det ger sådana uttrycksmöjligheter.
Kul att det går hem med trummor och bas, det skall vara lite boombom.
filar vidare!
tack!
Emulator:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.12.2013, 01:58:40 ---Urskön låt du fått till här men vad hände på slutet? Jag kan också tycka att det saknas nåt rent musikaliskt - har du lämnat plats för Wernis där?
Riktigt bra låt som sagt - väntar på utvecklingen :)
--- Slut citat ---
Shit Eddi, jag såg inte att du skrivit! Sorry.
Tack för tyck. Vet inte vad som lämnats plats för. Leker vi depechepastisch så finns det ju plats för minst en gitarr också ;-)
Just nu är det mest terapi i olika former, men en W-gitarr sitter precis aldrig fel.
Tack för tyck. Förhoppningsvis blir det fortsättning inom kort :)
Asti:
Väldigt snyggt när det drar igång vid "I'd sacrifice...."! Tung och skön ljudbild där.
Fin sång! Men jag skulle nog ta bort den svepande "visselpipe-synthen"...
/Asti
Plinka:
Mmm! Här har vi visst ett riktigt guldkorn som tar form! Ser fram emot fortsättningen :D Du sjunger ju kalasbra och härligt med olika stilar, gillar i synnerhet när den blommar upp i full power vid 100" I´d sacrifice..."
Är benägen att hålla med Asti om visselpipesynthen, kanske skulle den bytas ut mot någon lite softare pad eller nåt.
Får för mig också att sången känns som i olika rum i början jämfört med resten, från 100, men beror nog på att du står närmare i början när du sjunger softare...
Wernborg:
Basdyket i andra "Words are burning..." är urskönt!!! Däremot låter sången som en helt annan tagning i det partiet. Även fösta gången. Annorlunda effektad eller något?
Visselsynten vill jag ha kvar. Den illustrerar eländet i texten alldeles utmärkt. En sån här låt måste ha något som skaver tycker jag.
Trummorna som vanligt blytunga. Gött det.
Kanonbra låt! He's back.
:D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida