Forum > Demolåtar

Emu: You Only Hurt The Ones You Love (Unspoken)

(1/8) > >>

Emulator:
LÅTNAMN: You only hurt the ones you love (Unspoken)
ARTIST/GRUPP: Emu
GENRE: mm
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: emu
PRODUCENT: emu
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2013

Hej,

knappt tid att rapa nuförtiden känns det som med kinaresor och en massa att stå i. Så blev det iallafall lite ventilerande härom kvällen, och lite ingastat nu igen.

Jag har förhoppningar att kunna sätta all sång bra sedan, nu skaver det lite väl när jag kommer igång.

Hur funkar strukturen? jag försöker att få lite mild introduktion och sedan lite bombom och frustration :)
You only hurt the ones you love (Unspoken)

i would give my arm
I'd set off the alarm
and spend the nights awake
to keep you safe from harm

i would trade my health
my future plans too
give you all my energy, my life
if that would help you

words are burning
   i keep turning
   back down from above
   words unspoken,
    trust is broken
    you only hurt the ones you love

I'd sacrifice the truth
I'd scare the wolfes away
I'd craw down in the gutter
I'd lie
if that would save your day

I'd sacrifice the truth
I'd scare the wolfes away
I'd craw down in the gutter
I'd cry
if that would save your day
http://www.perfectbounce.se/unspoken02.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/unspoken02.mp3[/mp3]

Tillagt 8 dec:

Ett utro. Vill få lite utomvärldslig känsla av nån syntes människa maskin. eh. ja?

[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/utro.mp3[/mp3]

http://www.perfectbounce.se/utro.mp3

pxm:
Jag tyckte den tog slut mitt i låten, jag väntade på ett pianosolo eller trumsolo
eller något instrumentalt efter första vändan men sången började om igen......
Nog om vad jag förväntade mig och till själva låten nu.

En helshysst ljudbild, mäktiga ljud från synthen (men inte för mäktiga utan passande till musiken)
sången tycker jag att du  gör bra och träffar in tonerna (kommer nyfiket att vänta på nästa version)
och när när delen som börjar med I ´d sacrifice the thrut kom jag att tänka på Depeche Mode ett tag.
Inte p g a sytnhen utan på sången och hela soundet liksom......Skivan från 89 där han sjunger strofen
"try walkin in my shoes"...Nu kom jag på det - "Violator" heter det albumet.
En bra låt från början till slut du har här, Emu. Jag vill dock gärna att den inte slutar mitt i och hör gärna ett instrumentalt
avsnitt i den....du gör intressanta  intrumentala delar tycker jag.....
Bra jobbat !!!!

mvh

Eddi:
Urskön låt du fått till här men vad hände på slutet? Jag kan också tycka att det saknas nåt rent musikaliskt - har du lämnat plats för Wernis där?
Riktigt bra låt som sagt - väntar på utvecklingen :)

Emulator:

--- Citat från: pxm skrivet 01.12.2013, 01:48:52 ---Jag tyckte den tog slut mitt i låten, jag väntade på ett pianosolo eller trumsolo
eller något instrumentalt efter första vändan men sången började om igen......
Nog om vad jag förväntade mig och till själva låten nu.

En helshysst ljudbild, mäktiga ljud från synthen (men inte för mäktiga utan passande till musiken)
sången tycker jag att du  gör bra och träffar in tonerna (kommer nyfiket att vänta på nästa version)
och när när delen som börjar med I ´d sacrifice the thrut kom jag att tänka på Depeche Mode ett tag.
Inte p g a sytnhen utan på sången och hela soundet liksom......Skivan från 89 där han sjunger strofen
"try walkin in my shoes"...Nu kom jag på det - "Violator" heter det albumet.
En bra låt från början till slut du har här, Emu. Jag vill dock gärna att den inte slutar mitt i och hör gärna ett instrumentalt
avsnitt i den....du gör intressanta  intrumentala delar tycker jag.....
Bra jobbat !!!!

mvh

--- Slut citat ---

Tack som fanken!

Ja, den tar slut mitt i, jag har inte gjort nästa vers ännu, sångmässigt. finns dock en instrumental del och ett lite annat stick, samt utro.

Violator kom mycket riktigt 89, men walking in my shoes är från Songs of faith and devotion som är nästföljande skiva :D

tack för trevligt tyck! alla jämförelser med Dm får mig ju att sova gott ;)

återkommer så småningom när jag får tid att göra lite till. Det händer en massa saker just nu och tyvärr får studion stryka på foten för ofta.

tack!

MaxB:
Tungt!
Tänkte börja med att säga att det är härlig text och melodi att sjunga för dig som kan känna in dig i budskapet.
Och jag kompletterar med att du har en härlig timbre i din röst. Den gör din sång intressant och du använder också din röst på flera olika sätt känns det som. Jag älskar att höra de olika stilarna som kommer ur din strupe! Din röst är ett fantastisk instrument!

Och så fruktansvärt tungt det låter om instrumenten (främst tänker jag på trummorna och basen).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion