Forum > Demolåtar

VIIDES HUONE - RAIJA, SPACE & MAHAN - Ei rakkaus unohda

<< < (4/6) > >>

pxm:
Dunder suveränt !!!!!!
Allt är toppenbra, ju....
Jag vill inte ändra på någonting..... :)

mvh

Plinka:
Mmm...de här harmonierna ger mig rysningar -så sköna  :wub:
Älskar även både ljuden du använder och sångerskan, fastän jag inte fattar ett ord  :P

--- Citat från: bjurte skrivet 18.11.2013, 23:59:53 ---Finland har sin RAIJA och vi Svenskar har PLINKA..

--- Slut citat ---

Haha  :lol: du är rolig du

spacetrucker:

--- Citat från: bjurte skrivet 18.11.2013, 23:59:53 ---Skitballt !!
Blandning av Pink Floyd och finsk Tango och mäktig sång.. Underbart.
Finland har sin RAIJA och vi Svenskar har PLINKA, jo jag hör stor släktskap mellan dom även om rösterna är olika.. :)

--- Slut citat ---

Tack...  :D

--- Citat från: pxm skrivet 19.11.2013, 01:52:24 ---Dunder suveränt !!!!!!
Allt är toppenbra, ju....
Jag vill inte ändra på någonting..... :)
mvh

--- Slut citat ---

Ännu mer tack   :D :D

--- Citat från: Plinka skrivet 19.11.2013, 12:35:35 ---Mmm...de här harmonierna ger mig rysningar -så sköna  :wub:
Älskar även både ljuden du använder och sångerskan, fastän jag inte fattar ett ord  :P

--- Citat från: bjurte skrivet 18.11.2013, 23:59:53 ---Finland har sin RAIJA och vi Svenskar har PLINKA..

--- Slut citat ---

Haha  :lol: du är rolig du

--- Slut citat ---

Ojoj... ännu ännu mer tack  :D :D :D

// Space

Eddi:
Jag vet inte om det är första eller andra versionen jag lyssnar på nu - men intrycket om harmonierna kvarstår från första lyssningen (som jag inte kommenterade) och det är att det påminner lite granna om den gamla svenska godingen som Monika Zetterlund framförde Sakta vi gå genomstan - men den här har lite mer fart.

Rajia skär lite i öronen på de höga tonerna i övrigt är det bra sjunget och som sagt bra harmoniskt melodierat.

Tur att du fick låna ett D av Calle :D Kul att höra av Mahan igen omän lite i andrahand.
Gillart!

Marruschkka:
Skönt driv här, härliga harmer och Raijas röst tillför verkligen :D
Mahans trummor är inte dumma de heller!

Jag blir bara så nyfiken på textens innehåll, är hon revansch-lysten..blivit ratad, eller vad händer här, det känns inte som en ren kärlekslåt musikaliskt sett ?Det finns en del dramatik i låten, berätta gärna lite om hennes text pliiis :P

Snyggt jobbat av er.

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion