Forum > Demolåtar
VIIDES HUONE - RAIJA, SPACE & MAHAN - Ei rakkaus unohda
spacetrucker:
Long time no nothing :rolleyes:
Denna låt har pinat mig en lång tid, ända sen i somras faktiskt. Först var det en synt-låt som blev nästan klar men sen körde jag fast och kom inte loss. Vid nåt skede kom sen Raija med en text hon hade och den passade som handsken... sen blev den nästan klar igen... sen kom mahans guror med och låten började låta klar... sen skruvade jag ännu två dagar och nu anser jag den vara nåtsånär klar... ända tills ni tar mig ner på jorden igen :lol:
LÅTNAMN: Ei rakkaus unohda (Kärleken glömmer ej)
ARTIST/GRUPP: Viides Huone (Raija, Space & Mahan)
GENRE: Nån sorts rock
LÅTLÄNGD: 3:45
Musik: Space med tack till Calle för D-ackordet i refränngen :D
Text: Raija
MEDVERKANDE:
-Raija: Sång
-Mahan: Guror
- Space: Syntar å trumprogrammering och mix
INSPELAD: 2013
Ei rakkaus unohda 17.10.2013
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/EI_RAKKAUS_UNOHDA_17-11-2013.mp3[/mp3]
// Space
Gurano:
Inte för att jag fattar ett enda ord :) men det låter bra på det stora hela. Bra driv!
Tycker dock att trummorna låter lita platta i början av min lyssning. Sången går på i samma anda hela tiden utan större variation i styrka ... kanske variera den lite? Gitarrerna är lite anonyma i mixen.
Gurano
spacetrucker:
--- Citat från: Gurano skrivet 17.11.2013, 16:59:16 ---Tycker dock att trummorna låter lita platta i början av min lyssning. Sången går på i samma anda hela tiden utan större variation i styrka ... kanske variera den lite? Gitarrerna är lite anonyma i mixen.
Gurano
--- Slut citat ---
Dedär beror nog bara på att du inte förstår finska :P
Nämen på riktigt, tack får dina åsikter. Man blir döv för sina egna alster när man filat på dem i några månader :wacko:
Trummorna skall nog vara lite platta i början. I övrigt har jag velat fram och tillbaka med trumsoundet... än var et för burkigt och än var det för mycket rum i soundet. Gitarrerna skall jag se över vid nåt skede. Nu får nog låten vila ett tag.
// Space
MaxB:
Det finska ordet som låter som "olla" och som används flitigt här, skär sig lite mot ett uttryck i svenskan, ett uttryck som används av somliga och inte ger de trevligaste associationer. Annars låter det okej men inget som ger mig det där extra.
tigersoul:
Skrattar åt Max's kommentar, du har så rätt Max, tänkte inte så mkt på det dock.
För odynamiskt och platt, o det är lite för lite riv i gitarrerna som kommer, o som sagt: förstår inte ett ord. En översättning är alltid trevligt när det handlar om främmande språk!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida