Forum > Demolåtar
VIIDES HUONE - RAIJA, SPACE & MAHAN - Ei rakkaus unohda
Asti:
Jätteskön låt med fint driv! Riktigt bra sång här.
Fin mix och ljudbild, kanske något lite vass och en aning tunt
ljud i virvelkaggen. Gillar harmonierna och speciellt nedgången i
slutet av versen.
/Asti t.f. Olla-diggare :)
spacetrucker:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.11.2013, 17:21:31 ---Det finska ordet som låter som "olla" och som används flitigt här, skär sig lite mot ett uttryck i svenskan, ett uttryck som används av somliga och inte ger de trevligaste associationer. Annars låter det okej men inget som ger mig det där extra.
--- Slut citat ---
Jaha... Olla betyder "vara". "Anna mun olla ja odottaa" = Låt mig vara och vänta. Eller kanske "Låt mig stanna kvar och vänta". Intressant med dessa ordförväxlingar. Som nu med det Estniska ordet "Pulma" som på svenska betyder "bröllop"... i finskan finns också ordet "pulma" men där betyer det "dilemma". Inte lätt alla gånger.
Tack för kommentar
// Space
spacetrucker:
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.11.2013, 18:13:11 ---
För odynamiskt och platt, o det är lite för lite riv i gitarrerna som kommer, o som sagt: förstår inte ett ord. En översättning är alltid trevligt när det handlar om främmande språk!
--- Slut citat ---
Jaha.. tack, jag bad om det :lol:
Kanske översätter jag texten nån gång.
Space
spacetrucker:
--- Citat från: Asti skrivet 17.11.2013, 20:51:34 ---Jätteskön låt med fint driv! Riktigt bra sång här.
Fin mix och ljudbild, kanske något lite vass och en aning tunt
ljud i virvelkaggen. Gillar harmonierna och speciellt nedgången i
slutet av versen.
/Asti t.f. Olla-diggare :)
--- Slut citat ---
Tack för det Asti. Virveln har jag skruvat fram och tillbaka utan att bli 100% nöjd. Inte lätt :wacko:
Ollako vai eikö olla - Att vara eller inte vara...
// Space
Marsall:
Mig gör det inte så mycket med att inte fatta.texten..Jag gillar sångslingan bra Jag stampar på men foten snart ner i källaren ;)..Som sagts bra driv i låten o jag som nyfrälst i synthens "värld gillar den mörka synthen som ligger i bakgrundsbörjan på låten..Låter lite som " avenged sevenfould . .Nice i mina öron. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida