Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Cotton for the soul.
Harmonica mike:
--- Citat från: stensdotter skrivet 02.03.2007, 12:18:45 ---Hahaha *garvar*. Har läst allas kommentarer innan jag lyssnade och var nyfiken på "plinket". Så - där kommer det och jag kan inte låta bli att tok-le. Det här är ju en låt man blir på gott humör av helt klart. Jag gillar att det är ett avskalat arr, allt blir så mycket tydligare då. Skön sång Mike, som vanligt :D
--- Slut citat ---
Thanx Stonesdaughter.
Lite ide torka på texten bara..Försökte kompensera det med stämmor och "plinkeplonk".. :lol:
Nåväl,tack för omdöme om låt/arr å sång..
Mvh
Micael
Dividend:
Jag gillar allt med denna låt. Varenda instrument. men framförallt plinkeplonket och munspelet. :) Texten är dock svårfångad, samma med en annan låt av dig som jag inte kan hitta :blink: , men förrförra helgen efter någon öl eller två var den klar som dagen. Samma med vissa av bellmans texter, som f ö är jättetråkig musik när man är nykter. Det gäller dock inte dina låtar. :)
New York Central Park, spelas fortfarande ständigt här hemma..
Stick to the blues!
/Per
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 02.03.2007, 13:54:13 ---Jag gillar allt med denna låt. Varenda instrument. men framförallt plinkeplonket och munspelet. :) Texten är dock svårfångad, samma med en annan låt av dig som jag inte kan hitta :blink: , men förrförra helgen efter någon öl eller två var den klar som dagen. Samma med vissa av bellmans texter, som f ö är jättetråkig musik när man är nykter. Det gäller dock inte dina låtar. :)
New York Central Park, spelas fortfarande ständigt här hemma..
Stick to the blues!
/Per
--- Slut citat ---
Hej Per.
Det bor en poet i mig.Mina texter kan därför vara lite kryptiska att tolka och förstå.Det är mycket symbolik och text mellan raderna. Jag antar att du syftar på "Do you know me"..där har jag tänkt till och det finns en mening med texten.Så är det i alla mina låtar.Förmodar att du lirar wernborgs version av NY-CP,,den går numera under namnet Learn your lesson..Tack för att du gillar min musik.Det är ömsesidigt.
Jag lyssnar ofta på Beethoven,Mozart,vivaldi och inte minst Albioni.Och en helt okänd kille som går under namnet Dividend.Dom ligger i samma mapp,den som jag kallar "musik för själen".
Mvh
Micael
Dividend:
--- Citera ---Det är mycket symbolik och text mellan raderna. Jag antar att du syftar på "Do you know me"..där har jag tänkt till och det finns en mening med texten.Så är det i alla mina låtar.Förmodar att du lirar wernborgs version av NY-CP,,den går numera under namnet Learn your lesson..
--- Slut citat ---
KAn INTE hitta "Do you know me", har nästan saknat den. Kanske ligger den på den bärbara. Ok, jag förstår hur du menar.
Är inte mycket till poet själv, men när jag skulle skriva texten till "Mörker", satt jag och läste Tegnér i två-tre dagar. (Inte hela tiden naturligtvis, men folk gillade texten, så det funkade...) Symbolik gör ofta poesi intressantare, som i Wagners Ring, som faktiskt är opera med rätt bra handling, vilket är ovanligt.
Du har helt rätt när du skriver "tänkt till", det är mycket bra poesi du skriver.
--- Citera ---Tack för att du gillar min musik. Det är ömsesidigt.
--- Slut citat ---
Ja, peps persson och wikström ligger på plats 2 och 3 på min lista över svenska bluesartister helt klart ligger du etta. Det har jag sagt tidigare, du gör blues som man vill att det skall låta och också bra texter som sagt! (Skall vi ge varandra 5 karmapoäng vardera nu? :lol:
--- Citera ---Jag lyssnar ofta på Beethoven,Mozart,vivaldi och inte minst Albioni.Och en helt okänd kille som går under namnet Dividend.Dom ligger i samma mapp,den som jag kallar "musik för själen".
--- Slut citat ---
Oj inte dåligt att jämföras med dem, eller ens ligga i samma mapp. Tror väl själv att det tar 10 år till innan jag skriver RIKTIGT bra "klassisk" musik. För mig är musik ungefär abstrakt geometrisk konst (Kandinsky t ex). Det matematiska i ett notblad och det känslosamma i sång i kombination.
Gör jag musik så utgår jag inte från nån känsla vanligtvis, utan musiken ger mig känslor efterhand den skrivs. Som att tala med ett abstrakt konstverk :)
/Per
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 02.03.2007, 15:28:41 ---
--- Citera ---Det är mycket symbolik och text mellan raderna. Jag antar att du syftar på "Do you know me"..där har jag tänkt till och det finns en mening med texten.Så är det i alla mina låtar.Förmodar att du lirar wernborgs version av NY-CP,,den går numera under namnet Learn your lesson..
--- Slut citat ---
KAn INTE hitta "Do you know me", har nästan saknat den. Kanske ligger den på den bärbara. Ok, jag förstår hur du menar.
Är inte mycket till poet själv, men när jag skulle skriva texten till "Mörker", satt jag och läste Tegnér i två-tre dagar. (Inte hela tiden naturligtvis, men folk gillade texten, så det funkade...) Symbolik gör ofta poesi intressantare, som i Wagners Ring, som faktiskt är opera med rätt bra handling, vilket är ovanligt.
Du har helt rätt när du skriver "tänkt till", det är mycket bra poesi du skriver.
--- Citera ---Tack för att du gillar min musik. Det är ömsesidigt.
--- Slut citat ---
Ja, peps persson och wikström ligger på plats 2 och 3 på min lista över svenska bluesartister helt klart ligger du etta. Det har jag sagt tidigare, du gör blues som man vill att det skall låta och också bra texter som sagt! (Skall vi ge varandra 5 karmapoäng vardera nu? :lol:
--- Citera ---Jag lyssnar ofta på Beethoven,Mozart,vivaldi och inte minst Albioni.Och en helt okänd kille som går under namnet Dividend.Dom ligger i samma mapp,den som jag kallar "musik för själen".
--- Slut citat ---
Oj inte dåligt att jämföras med dem, eller ens ligga i samma mapp. Tror väl själv att det tar 10 år till innan jag skriver RIKTIGT bra "klassisk" musik. För mig är musik ungefär abstrakt geometrisk konst (Kandinsky t ex). Det matematiska i ett notblad och det känslosamma i sång i kombination.
Gör jag musik så utgår jag inte från nån känsla vanligtvis, utan musiken ger mig känslor efterhand den skrivs. Som att tala med ett abstrakt konstverk :)
/Per
--- Slut citat ---
Total summering:
Karma plus 1.
Stolthet plus 5.
Analys plus 5.
Blues plus 5.
Texter plus 5.
Klassisk musik plus5.
Där sätter vi punkt.
Mvh
Micael