Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Cotton for the soul.

<< < (7/7)

Toby:
Riktigt skönt sväng! Den akustiska gitarren är fräck. Sången helt rätt. Över låten vilar någon slags psykedelisk 60-talskänsla. Snygg sång i sticket som jag tycker kommer en vers för tidigt. Skulle velat ha trummorna närmre med mindre room. Ojdå, där var låten plötsligt slut. :o Då måste jag säga att det är tveksamt att den ligger på färdiga demos.
Trots det. Denna är bra och jag ser fram emot den färdiga versionen.
Mvh
T

PoPWerK:
Hej HM
Popwerket in i detta forum....sist var det Studioforumet.
Innan jag öser superlativ....Precis när låten började fick jag Madonna-Vibbar !!! Trummor+Bas=Like a Virgin  :D.......har jag HELT fel??

...annars..Fram med en god singlemalt och lyssna om och om igen. Goa gitarrsyncoper efter första sångstycket och givetvis mungura i världsklass.

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 13.06.2007, 16:46:55 ---har hört denna massa gånger men inte kommetnerat i detta forum. Gillar gitarren väldigt mycket....skulle kunna tänka mig den på elgura på live oxo..satans så grymt.

men skaff en trummis...kolla Micke Ajax? han letar väl jobb....

Skitbra allt annat som vanligt mike....när kommer skivan? :)

--- Slut citat ---

Thanx Em..
Trummor,ja det är ju den stora frågan..Kanske har en lösning på det vi får se..Skiva...har fått ihop en full längdare, men det är ju bara trummorna på "Learn your lesson" som håller(givetvis resten av låten oxå)..Så det finns lite pyssel med trummorna på de andra å en del mastrings bitar..men håll ut.Den kommer så småningom..

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Toby skrivet 13.06.2007, 19:12:46 ---Riktigt skönt sväng! Den akustiska gitarren är fräck. Sången helt rätt. Över låten vilar någon slags psykedelisk 60-talskänsla. Snygg sång i sticket som jag tycker kommer en vers för tidigt. Skulle velat ha trummorna närmre med mindre room. Ojdå, där var låten plötsligt slut. :o Då måste jag säga att det är tveksamt att den ligger på färdiga demos.
Trots det. Denna är bra och jag ser fram emot den färdiga versionen.
Mvh
T

--- Slut citat ---

Thanx T.
Lite mix kvar å några fills på drumsen..sen så kör vi..kanske lite kort,men alla behöver ju inte gå 4 min :D
Tackar för att du gillar guran å sången å låten..

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: PoPWerK skrivet 13.06.2007, 23:21:07 ---Hej HM
Popwerket in i detta forum....sist var det Studioforumet.
Innan jag öser superlativ....Precis när låten började fick jag Madonna-Vibbar !!! Trummor+Bas=Like a Virgin  :D.......har jag HELT fel??

...annars..Fram med en god singlemalt och lyssna om och om igen. Goa gitarrsyncoper efter första sångstycket och givetvis mungura i världsklass.

--- Slut citat ---

Tjenare Popwerket,och välkommen till ett lysande forum!

Madonna.. :lol: Skrattade gott,men iofs,det finns en liknelse..Inget jag tänkte på/lyssnar på, då mina låtar ligger i en annan genre.. :D

Tackar för guran å munspelet..Whiskeyn låter oxå helt rätt...Glenmorangie,slinker lätt ned..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion