Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Cotton for the soul.

<< < (2/7) > >>

DåligtGehör:
Jag menar inte att stressa dig med trummor egentligen. Bara att man kan förstå hur bra det skulle kunna låta då. Man tar vad man har som du sagt och det viktiga är ju att skriva och forma låten.

Burnin Sven:
Låter fint som bara den både själva låten och ljudet håller dock med om kaggen, kanske lite lite mer fjong på den OH ho ho där kom plinkesolot igen, häftigt gött så pass det är en kult rysare lätt alltså.
Göran

Harmonica mike:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 02.03.2007, 05:33:30 ---Jag menar inte att stressa dig med trummor egentligen. Bara att man kan förstå hur bra det skulle kunna låta då. Man tar vad man har som du sagt och det viktiga är ju att skriva och forma låten.

--- Slut citat ---

Jo jag förstår.Jag har tillgång till en riktigt grym trummis.Men jag har min hund med mig vars jag än drar fram och han har astma.Det skulle nog ta livet av honom om han kikade in i mitt krypin.
Löser det väl så småningom.Jag har en skitfin lokal som vi använde som replokal förr..Funderar på att dra dit hela arsenalen,det skulle underlätta en hel del.Då blir det "The reel stuff" hela vägen.
Men då kommer nog komponerandet att minska betydligt.Väntar tills jag har en full längdare i samma genre.

edit.Inte hunden alltså,det är min trummis som har astma :lol:

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 02.03.2007, 05:40:31 ---Låter fint som bara den både själva låten och ljudet håller dock med om kaggen, kanske lite lite mer fjong på den OH ho ho där kom plinkesolot igen, häftigt gött så pass det är en kult rysare lätt alltså.
Göran

--- Slut citat ---

Plinkeplonket..ha ha ha..
Nu först fattar jag att det är guran ni syftar på :lol: Jag tyckte också att det stämde in i låten,det är ju inte direkt några extravaganser..Ibland så är det enkla det rätta..Ett "hendrix" lick där hade nog sabbat hela feelingen.

Mvh
Micael

stensdotter:
Hahaha *garvar*. Har läst allas kommentarer innan jag lyssnade och var nyfiken på "plinket". Så - där kommer det och jag kan inte låta bli att tok-le. Det här är ju en låt man blir på gott humör av helt klart. Jag gillar att det är ett avskalat arr, allt blir så mycket tydligare då. Skön sång Mike, som vanligt  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion