Forum > Färdiga produktioner
MaxB - På väg på tåg
tigersoul:
Oj oj oj det finns så mkt här o det är så mkt man kan kommentera, får sansa mig lite..
- Varje gång jag sätter mig... sjung flera gånger o klipp så du slipper den-anstränga-sången-som-ska-ta-femton.-rader-på-ett-andetag.
- Räta ut de små suringarna som hörs särskilt när inte instrumenten är så dominerande, behöver inte sjungas om eg, bara räta ut dem med lämpligt verktyg. Variaudio etc.
- Instämmer, för mkt händer samtidigt som "Varje gång", lugna ned bakgrunden.
Annars superspännande stycke du knåpat ihop här som är så mångfacceterat att du kan jobba på det i all framtid om så önskas, men gör inte det, du börjar närma dig klar nu tycker jag! Älskar effekterna!
MaxB:
--- Citat från: Lazarus skrivet 29.10.2013, 09:15:39 ---Hallojsan. Nu är du snart framme:) Men testa att ta bort alla andra röster i bakgrunden under "Varje gång jag sätter mig ........"
Det blir lite för mycket annars.
--- Slut citat ---
Hmm, har dragit ner volymen på rösterna där bakom men vill ju ha dem kvar. Ska jag dra ner volymen på dem eller ta bort dem helt det är frågan?
--- Citat från: Eddi skrivet 29.10.2013, 09:50:50 ---Ja lite rörigt är det ju på sådana tåg.... :D Men välfri varldsdel vad är det :lol:
--- Slut citat ---
Nästan rätt! Undrar om jag ska hitta på två nya ord eller sjunga om det där? Tror du jag snubblade på orden? :lol:
--- Citat från: tigersoul skrivet 29.10.2013, 10:40:13 ---Oj oj oj det finns så mkt här o det är så mkt man kan kommentera, får sansa mig lite..
- Varje gång jag sätter mig... sjung flera gånger o klipp så du slipper den-anstränga-sången-som-ska-ta-femton.-rader-på-ett-andetag.
- Räta ut de små suringarna som hörs särskilt när inte instrumenten är så dominerande, behöver inte sjungas om eg, bara räta ut dem med lämpligt verktyg. Variaudio etc.
- Instämmer, för mkt händer samtidigt som "Varje gång", lugna ned bakgrunden.
Annars superspännande stycke du knåpat ihop här som är så mångfacceterat att du kan jobba på det i all framtid om så önskas, men gör inte det, du börjar närma dig klar nu tycker jag! Älskar effekterna!
--- Slut citat ---
Det är fusk att använda så väl automatisk pitchkorrigering som att sjunga flera gånger och klippa. :P
Ska klara av båda delarna utan hjälp! B)
Tydligen stökigt att ha så många parallella sångspår samtidigt...
Älskar också effekterna!
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.10.2013, 12:56:35 ---Det är fusk att använda så väl automatisk pitchkorrigering som att sjunga flera gånger och klippa. :P
Ska klara av båda delarna utan hjälp! B)
Tydligen stökigt att ha så många parallella sångspår samtidigt...
Älskar också effekterna!
--- Slut citat ---
ha ha... nåväl klarar du att ta hela de där raderna utan att låta som att du precis kom upp från en dykning efter pärlor så go for it :P
Dividend:
Har inte läst så mycket kommentarer.
Tycker det är nåt av det absolut bästa du gjort på första lyssningen. :)
Du låter lite Tomas Ledin på nåt vis. Mycket drömskt. Trumsektionen är inte överdrivet statisk, men kanske kolla på den lite mer?
Kanske dämpa de tunga smällarna som slås av den virtuella (?) trummisen, de stör litet mot det drömska. :)
Bra!
MaxB:
Tigersjäl - det får vara så här imperfekt - är på väg - förbi nästa horisont - till nästa kontinent.
Ingen aning om var jag hamnar, gammalt eller nytt - ingen aning men det är dags att att bryta upp.
Dividend - tack, den bästa låter härligt. Ja, det är ju annorlunda och det gillar jag. Om jag hittar nya vägar och helt nya blandningar från olika genres är det roligt.
Den icke statiska trummisen är allas vår fantastiska Lazarus som - utan jag hade nån aning om det - har ett förflutet som trummis - också!
Nu hoppas jag på ett årsabonnemang av honom och hans tjänster :wub:
Men redan det här är tillräckligt underbart.
Aum shiva!
Jag skickade nyss ett mail med en länk till låten till henne som satt mittemot mig på tåget, sommaren 2013.
Det mötet gav inspiration till den här låten. Här skrev jag om mötet med en självsfrände på pendeltåget
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida