Forum > Färdiga produktioner

MaxB - På väg på tåg

<< < (12/16) > >>

Lazarus:
Ett årsabonnemang minsann :P

Nästa gång vill jag slänga in en gura också  ;)

Du skall vara nöjd med resultatet i alla fall. En unik låt som ändå är hyfsat enkel att ta till sig.

Mvh
Lazarus

ynot:
TJO

början är riktigt fin som gamal strupsångare uppskattas det ju ;)
läste texten innan jag lyssnade o kunde aldrig tro att jag skulle gilla det  men i detta sammanhang i med din röst funkade det ,, :huh: :rolleyes:

dido dal (kanske dildo dapp ) prylen funkar inte för mig men resten

Tony

MaxB:

--- Citat från: Lazarus skrivet 29.10.2013, 22:45:28 ---Ett årsabonnemang minsann :P
Nästa gång vill jag slänga in en gura också  ;)
Du skall vara nöjd med resultatet i alla fall. En unik låt som ändå är hyfsat enkel att ta till sig.

--- Slut citat ---

Det är aldrig omöjligt med en gitarr!

--- Citat från: ynot skrivet 29.10.2013, 23:02:00 ---TJO
början är riktigt fin som gamal strupsångare uppskattas det ju ;)
läste texten innan jag lyssnade o kunde aldrig tro att jag skulle gilla det  men i detta sammanhang i med din röst funkade det ,, :huh: :rolleyes:
dido dal (kanske dildo dapp ) prylen funkar inte för mig men resten

--- Slut citat ---

Jag har utelämnat en strupsång som gick över alla. Vill ju att det bara ska vara min sång, men en arbetskollega kom med en bra idé, att man i tåget på slutet hör indisk sång.

De där stämmorna som inte funkar för dig är väldigt off men jag vill ha dem med som kontrast. Man vet aldrig var man hamnar liksom, varken musikaliskt eller geografiskt...

tigersoul:
Hehe ja den här låten är så egen så du kan gått göra precis som du vill :-)

Wernborg:
Sett denna så länge på förstasidan så jag trodde jag kommenterat den. Icke...

"Etno" minsann.

Riktigt skön groove. Trummornas interaktion med akkegitarren i verserna är finemang. Refrängerna blir lite tomgång tyvärr. Kanske för att verserna är så väldigt skönt svängiga.

Jag hade väntat lite med stämsången. Som att hålla inne med godiset en stund.

Det blir väldigt mycket kör mot mitten av låten. Max sjunger med Max liksom. Backa kören en bit så leaden kommer i fokus. Ni sjunger lite i munnen på varann tycker jag.

Lite rörigt i mixen bortåt 270-290 med tågljud och miljöljud. Du skulle kunna rensa bort ordentligt med basfrekvenser där tror jag.

Lite synd att du inte kommer tillbaka till groovet i första versen. Det är låtens behållning för mig.

Bra ändå även om jag låter gnällig. Låten engagerade mig därav all kritik. Ta till dig det som passar.  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion