Forum > Färdiga produktioner
MaxB - På väg på tåg
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 28.10.2013, 11:29:39 ---Visst är du på god väg, mer meditativ nu än tidigare. Jag tror det är resan som är mödan värd. När man nått målet börjar, i alla fall jag, fundera på nästa projekt, eller? :unsure:
Du har verkligen jobbat bra Max. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Rolf!
Jag har i första inlägget tagit bort text och förberett för annan text på andra halvan av låten så får man se vad som kommer.
Plinka:
Aha...tror jag börjar fatta vart du är på väg...sen sist :)
Ja den är mysig...får nog låta den bli mer klar samt sjunka in innan jag säger mer, men snyggt iaf!
MaxB:
Har förverkligat några till galna idéer nu. Kompletterat med trestämmig sång i första delen och skruvat fram basen lite till (för mycket?)
Sången i andra halvan är mer städad nu men innehåller några vansinniga inslag av körsång.
Version nio: 2013-10-28 Nära mitt mål nu - även om det är resan, som är mödan värd
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_PaVagPaTag_20131028.mp3[/mp3]
Realiserat de här idéerna ikväll:
1) att sjunga trestämmig kör på larvigt 50-talsvis
Dap-di-do-bi-da-ba - Dap-di-do-bi-da-ba - Dap-di-do-bi-da-ba - Dap-di-do-bi-da-ba
samtidigt med en leadstämma, som sjunger någon text - kanske "Vi är på vääääg"
2) att samtidigt med de långa sångslingorna "Vi är på vääääääg"
sjunga snabbare rytmisk text liknande:
Varje gång jag sätter mig på sätet i ett tåg
kan det förvandlas till en träbänk i ett tredje klassens tåg
som är på väg, i valfri världsdel, är på väg mot okänt mål
här finns getter, får och höns, ja här finns mycket, mycket mer
Lazarus:
Hallojsan.
Nu är du snart framme:)
Men testa att ta bort alla andra röster i bakgrunden under "Varje gång jag sätter mig ........"
Det blir lite för mycket annars.
Mvh
Lazarus
Eddi:
Ja lite rörigt är det ju på sådana tåg.... :D Men välfri varldsdel vad är det :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida