Forum > Färdiga produktioner

Zorrow/Bjurte/Plinka/Martin - Falling Leaves

<< < (5/11) > >>

bjurte:
Nepp..

Wernborg:

--- Citat från: bjurte skrivet 17.10.2013, 02:20:51 ---EDIT : Jag tror jag löst det, sorry Wernis men Myran har rätt, sololyssnat varje spår, det är Leslie-Guran som slår an sista ackordet.
Man hör hur batteriet på min 'analoga' Boss-kompressor håller på att sakta dö, då får man den där Bzzzande ful-disten..  B)

--- Slut citat ---
Förstod inte svaret helt. Vill du ha kvar bzzzzz-et? I så fall är det ju no problems!! Annars kanske du bara kan göra slutackordet utan kompressor?

--- Citat från: bjurte skrivet 17.10.2013, 06:15:28 ---Danke Herr W.
Själv är jag väldigt nöjd med solandet, Sökt ?? kanske, men med dom 'udda' harmorna som spelar där så har man inte så mycket val.
Detta är min personliga favvo del av låten, ville få det lite åt Cirkus-Jazz hållet och tycker det bli skit-coolt ! B)

--- Slut citat ---
Jag menade helheten. Självklart är du hänvisad att sola över harmonierna. Skitsvängigt är cirkusdelen, men kanske onödigt krångligt harmoniskt då. Fast nu har jag lyssnat en andra gång och då föll mer på plats. Oftast lyssnar man (jag?) kanske på en låt en enstaka gång och möjligen någon uppföljning lite senare och då blir det ju första intrycket som kommer på pränt. Orättvist men ärligt möjligen.

Plinkas tillägg är ju strålande bra!!!

bjurte:
Svar o svar.. ;)
Ville väl bara förklara att det faktiskt var 'Elektronikbrus' och inte Vst dito.
Självklart vill jag ju inte att det ska falla på en massa oönskade artifakter,så jag gör om slutet..
Det är sånt här jag är tacksam för att ni uppmärksammar, då jag själv är så pass hörselskadad
att jag inte hörde detta förens jag sololyssnat 'jättehögt' på slutdelen..
Lägger in ett 'alternativt' slut nu, så får vi se om jag gör om guran (orkar inte just nu, då den är analogt inspelad och inga presets som kan plockas fram i ett nafs.. :o )
Och visst blev det bra med 2:a stämman, fick ett helt annat djup, tack Plinka..

zorrow:
Tack Plinka! Fantastiska harmonier som tillför ett par dimensioner till!  :D Gillar verkligen!  :wub: Det nya slutet är riktigt bra det också även om jag saknar den gamle positivhalaren  ;) :wacko: :P

Plinka:
Tack själva! Var kul att man fick vara med på ett hörn på denna, tycker den är riktigt skön, och riktigt snyggt gjord!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion