Forum > Färdiga produktioner
Zorrow/Bjurte/Plinka/Martin - Falling Leaves
spacetrucker:
Jävlar va skön låt. Håller fullständigt med Eddi; "En låt som för mig mentalt tillbaka i tiden då riktiga låtar gjordes". Detta är en riktigt låt.
Basen är störtskön,och gitarren, och Plinka, och trummorna, jättesköna brejkar... utom att jag hade sänkt virveln... fast det är märkligt men det är endast i partierna där hihaten är med. I partierna där ride-cymbalen spelar samtidigt som virveln upplever jag den inte alls för hög, virveln alltså :unsure:
My kind of music dethär :wub:
// Space
bjurte:
--- Citat från: zorrow skrivet 17.10.2013, 21:43:56 ---Tack Plinka! Fantastiska harmonier som tillför ett par dimensioner till! :D Gillar verkligen! :wub: Det nya slutet är riktigt bra det också även om jag saknar den gamle positivhalaren ;) :wacko: :P
--- Slut citat ---
Önska inte för mycket bara..Han är inte långt borta.. :D
--- Citat från: Plinka skrivet 18.10.2013, 09:36:51 ---Tack själva! Var kul att man fick vara med på ett hörn på denna, tycker den är riktigt skön, och riktigt snyggt gjord!
--- Slut citat ---
Du är välkommen ombord Plinka..
--- Citat från: spacetrucker skrivet 18.10.2013, 10:12:12 ---Jävlar va skön låt. Håller fullständigt med Eddi; "En låt som för mig mentalt tillbaka i tiden då riktiga låtar gjordes". Detta är en riktigt låt.
Basen är störtskön,och gitarren, och Plinka, och trummorna, jättesköna brejkar... utom att jag hade sänkt virveln... fast det är märkligt men det är endast i partierna där hihaten är med. I partierna där ride-cymbalen spelar samtidigt som virveln upplever jag den inte alls för hög, virveln alltså :unsure:
My kind of music dethär :wub:
// Space
--- Slut citat ---
Tack Rymdfararen!
I den nya versionen har jag försökt att 'mjuka upp' virveln i Första halvan av sångsvängarna..
Som sagt Ny Version uppe med lite pill på virveln.. B)
MaxB:
Underbart skönt drömskt att lyssna på. Härliga instrumentljud och den där choir-stämman.
Plinka :wub: kompleterar och levererar - härlig harmoni!
Skumma ackordsväxlingar i solopartiet - långt från övrig harmoni.
Konstnärernas frihet!
Lazarus:
Jag kan bara instämma med resten av hyllningskören. Riktigt bra jobbat av alla medverkande.
...... Möjligtvis att trummorna kunde skifta till 6/4 istället för 3/4 på något ställe för att ge rytmen lite luft och variation.
Sicka harmonier......störtsköna.
Mvh
Lazarus
bjurte:
Tack MaxB och Lazarus.
Intressanta funderinga där om 6/4:e delar kanske att jag lite längre fram tar fram denna och experimenterar lite.
Men just nu vill jag gå vidare mot nya utmaningar.
Denna ses numer som Färdig..
Tack alla för den fina responsen.. :wub:
Och sedan råkade jag visst göra en RoffeH när jag skulle flytta den dit..
Du och jag Roffe.. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida