Forum > Färdiga produktioner
Zorrow/Bjurte/Plinka/Martin - Falling Leaves
Gurano:
kan bara säga att det låter riktigt bra - skön låt att lyssna på !
/G
Bribedant:
Fulsnygg låt. Första minuten jag lyssnade var jag totalt nollställd, men innan det tog slut såg jag ut så här :D
Lätta vibbar av svensk 70 tals progg och de lite vågad harmisarna såg till det. Önskar den vore lite mjukare i soundet. Den där kören t.ex, en lite mer "mellow" mellotron skulle funka skitbra. bzzzzz... elektroniksurr i slutet, gillar. B)
Wernborg:
--- Citat från: Bribedant skrivet 16.10.2013, 22:12:18 ---bzzzzz... elektroniksurr i slutet, gillar. B)
--- Slut citat ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.10.2013, 08:56:15 ---I slutet tycker jag ni ska försöka maskera bort det fula bruset.
--- Slut citat ---
Jag tycker också sådant kan vara charmigt, men här lät det som pluggbrus mer än en riktig förstärkare som står och surrar.
bjurte:
Appselut !! B)
Det kommer en ny mix med brustvätt och bortklipp av skräp samt lite mer sång..
Men jag tar allt på en gång, hold on Brothers and sisters.. :)
EDIT : Jag tror jag löst det, sorry Wernis men Myran har rätt, sololyssnat varje spår, det är Leslie-Guran som slår an sista ackordet.
Man hör hur batteriet på min 'analoga' Boss-kompressor håller på att sakta dö, då får man den där Bzzzande ful-disten.. B)
bjurte:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.10.2013, 08:56:15 ------
Good shit:
Bra arr.
Bra och känslig sång.
Bra lir.
---
Could be better shit:
Gitarrsolot uppfattar jag som "sökt". Krångligt för sakens skull.
I slutet tycker jag ni ska försöka maskera bort det fula bruset.
---
Spännande låt!!
--- Slut citat ---
Danke Herr W.
Själv är jag väldigt nöjd med solandet, Sökt ?? kanske, men med dom 'udda' harmorna som spelar där så har man inte så mycket val.
Detta är min personliga favvo del av låten, ville få det lite åt Cirkus-Jazz hållet och tycker det bli skit-coolt ! B)
--- Citat från: slipperman skrivet 16.10.2013, 09:01:46 ---Vilken kul musik det finns på detta forumet! Tycker det låter kalasbra om allt, men jag är känslig för 127-nivån på virvlar och toms. Det hade lättat upp med lite spök-markeringar här och där.
--- Slut citat ---
Ja du har nog rätt ang. trummorna, ska tänka lite mer på det i fortsättningen, får se om jag pillar mer på dom, fast jag tycker dom funkar ganska bra ändå !!
--- Citat från: MaxB skrivet 16.10.2013, 15:43:52 ---Skönt att lyssna på. SOlot är... annorlunda med kompets ackordsväxlingar där...
--- Slut citat ---
Härligt MAX du har fattat !! :D
--- Citat från: Gurano skrivet 16.10.2013, 19:21:39 ---kan bara säga att det låter riktigt bra - skön låt att lyssna på !
/G
--- Slut citat ---
Danke El Gurano.. :)
--- Citat från: Bribedant skrivet 16.10.2013, 22:12:18 ---Fulsnygg låt. Första minuten jag lyssnade var jag totalt nollställd, men innan det tog slut såg jag ut så här :D
Lätta vibbar av svensk 70 tals progg och de lite vågad harmisarna såg till det. Önskar den vore lite mjukare i soundet. Den där kören t.ex, en lite mer "mellow" mellotron skulle funka skitbra. bzzzzz... elektroniksurr i slutet, gillar. B)
--- Slut citat ---
Tack Myran!
Ja det här är den där albumlåten som först bara smyger förbi men som växer för varje lyssning.
Och när man tar fram 'skivan' igen efter ett par år är det den ända man vill lyssna på och som satt störst intryck..
Skit bra låt och rolig att jobba med, tack Zorrow för förtroendet!!
Och snart blir den än bättre...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida