Forum > Färdiga produktioner

Zorrow/Bjurte/Plinka/Martin - Falling Leaves

<< < (3/11) > >>

ynot:
Gillar soundet o tycker det håller ihop fint
Gitarr jazz prylen är lite luddigt ,fattade den bättre i den högre oktaven,
Sångens ändelser på versen är lite off på några ställen (tror att det bästa är en rak ton utan böjning)
Bra jobbat

Tony

zorrow:
Först tar jag tillbaka allt jag sagt om trummorna och hävdar motsatsen :blink: Nästan :P Några crash till på rysskören så sitter det!

--- Citat från: Eddi skrivet 14.10.2013, 23:51:35 ---En låt som för mig mentalt tillbaka i tiden då riktiga låtar gjordes. Skulle vilja name droppa nåt men kommer inte på vad jag tänker på mer än att det känns som härlig musik. Pianot skönt lirat körerna gör en hel del för stämningen J Tull o basen Egba, guran med jazziga inslag smart o snyggt. Men om jag tror rätt så är det den bästa sånginsats jag har hört från Z den passar perfekt till det här ser fram emot en stämma också.
Snyggt colab detta :D

--- Slut citat ---
Tjena Eddi! Tack för lyssning och kommentar. Bjurtes gitarr blev så cool tycker jag. Precis som jag hade hoppats på o Martin är ett proffs, PUNKT.  Det är jag som sjunger men tack vare Bjurtes genialiska insatser vid mixerbordet så är det inte off tune hela tiden... Jag väntar också med spänning på en andra stämma :ph34r:

--- Citat från: equality skrivet 15.10.2013, 00:19:44 ---Mycket fint och imponerande! Fick lite Camel-vibbar förutom i det jazziga gitarrsolot med fräcka harmonivändingar. Bra lirat. Mixen behöver jobbas med lite.

--- Slut citat ---

Tack Equality för vänliga ord, har inte riktigt koll på Camel utan hade Opeth i tankarna när jag satte ihop riffen. Fast det är ju också progg  :D

--- Citat från: ynot skrivet 15.10.2013, 19:13:30 ---Gillar soundet o tycker det håller ihop fint
Gitarr jazz prylen är lite luddigt ,fattade den bättre i den högre oktaven,
Sångens ändelser på versen är lite off på några ställen (tror att det bästa är en rak ton utan böjning)
Bra jobbat

Tony

--- Slut citat ---

Kul att soundet funkar! Tack för lyssning och bra, konstruktiv kritik. Något att fundera vidare på. B)

Wernborg:
---
Good shit:

Bra arr.
Bra och känslig sång.
Bra lir.

---

Could be better shit:

Gitarrsolot uppfattar jag som "sökt". Krångligt för sakens skull.
I slutet tycker jag ni ska försöka maskera bort det fula bruset.

---

Spännande låt!!

slipperman:
Vilken kul musik det finns på detta forumet! Tycker det låter kalasbra om allt, men jag är känslig för 127-nivån på virvlar och toms. Det hade lättat upp med lite spök-markeringar här och där.

MaxB:
Skönt att lyssna på. SOlot är... annorlunda med kompets ackordsväxlingar där...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion