Forum > Färdiga produktioner

Zorrow/Bjurte/Plinka/Martin - Falling Leaves

<< < (2/11) > >>

Roffe H:
Riktigt bra, gillar särskilt den "kluriga guran" som kommer in ung vid 156.  :)
/Roffe H

bjurte:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.10.2013, 18:25:56 ---Skön harmoni! Akustisk gitarr som kompar låter lite diskantfattig men det ska väl vara så...

--- Slut citat ---
Den Akustiska Gitarren är en Elektrisk dito, därav det tänkta lite mulligare soundet.. ;)

--- Citat från: Marsall skrivet 13.10.2013, 18:56:10 ---Bra låt verkligen :) .Bra mix i min lyssning.. bra sjunget ..Men lite mycket s-ljud dock.. ;)..Coola gura harmonier Skulle vilja få fram basen mer..Skön dänga" :)

--- Slut citat ---

Försöker få fram basen lite bättre här i V.2.0, men det är svårt då den var så pass Mullig/Basig redan som 'Nyfödd'
Har sänkt basfrekvenserna lite nu och höjt helheten, bättre, sämre eller ingen skillnad ??
Lite S:ig ja !! men ingen id'e att pilla på sång innan jag fått in 2:a stämman..

--- Citat från: Asti skrivet 13.10.2013, 20:09:35 ---Låter fint! Skön låt och bra mix.
Trummorna har dock i mitt tycke lite för många crash!
Spännande instrumentalparti med udda harmonier och jazzigt guraspel.
/Asti t.f. Crashmissbrukare

--- Slut citat ---

Klagomålet framförd till Idiot-trummisen. :angry: :D
Crash antalet är nu halverat..
--- Citat från: Altsax skrivet 14.10.2013, 09:15:57 ---Sångstämman är riktigt bra, mycket känsla kommer igenom
(jag lyssnar efter känsla, inte om det är rent eller inte, ska det slå måste det ha känsla, behöver inte vara så rent)

Gillar ert samspel, du får det att låta som om ni satt i samma studio och spelade in tillsammans.
Vilket får mig att undra hur mycket bättre det skulle låta, när det redan nu låter så här bra :)

Ska bli kul att få följa den här fram till färdig!
/Josef

--- Slut citat ---

Det blir bara Bättre.. :D
Tack..

--- Citat från: Roffe H skrivet 14.10.2013, 09:48:47 ---Riktigt bra, gillar särskilt den "kluriga guran" som kommer in ung vid 156.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tack Roffe, ja den kluriga guran är jag riktigt nöjd med, trodde nog aldrig jag skulle få till det så här, men jag satte den på 1:a tagningen, helt ootroligt.. :o B)

V. 2.0 upp om några min..
Typ Nu !! :rolleyes:

zorrow:
Ja du Bjurte, detta var inte lätt vad gäller basen. Älskar Martins briljanta spel så för mig får den vara hur hög som helst. Jag har nya lurar för lyssning som jag inte har lärt mig riktigt ännu vilket gör det svårt. Så jag litar mer på dig och andra här på forumet än på mig själv just nu... Dock har det kommit in ett litet oljud som jag tror kommer från basen strax innan första rundan kör igång. Samma på andra. Tror inte det hör till  :unsure: Trummisen låter mer sansad nu vad gäller crasharna. Det blev bättre. Kanske skulle han variera genom att köra hårdare på crashen under rysskören för att luta sig tillbaka ännu lite mer på sången? Osäker även här... Nåväl det är petitesser och åsikter som kan bortses från i en annars briljant mix! Du är sååå duktig på det här! :D

Eddi:
En låt som för mig mentalt tillbaka i tiden då riktiga låtar gjordes. Skulle vilja name droppa nåt men kommer inte på vad jag tänker på mer än att det känns som härlig musik. Pianot skönt lirat körerna gör en hel del för stämningen J Tull o basen Egba, guran med jazziga inslag smart o snyggt. Men om jag tror rätt så är det den bästa sånginsats jag har hört från Z den passar perfekt till det här ser fram emot en stämma också.
Snyggt colab detta :D

equality:
Mycket fint och imponerande! Fick lite Camel-vibbar förutom i det jazziga gitarrsolot med fräcka harmonivändingar. Bra lirat. Mixen behöver jobbas med lite.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion