Forum > Demolåtar

Eddi - Oh nonono (musik & sång nu)

<< < (6/10) > >>

Dividend:
Grattis på födelsedagen!

Trevlig snutt :) Fortsätt på det här o sluta spela fjantiga spel :)

MaxB:
Grattis Eddi!
Fyller 50+ förstår jag!

Plinka:
Grattis grattis! Bra att sjunga och spela på bemärkelsedagen  ;)
Går ju bra, sakta men säkert framåt, kul att vi får följa utvecklingen från första ordet med pennan till färdigt alster!

Eddi:

--- Citat från: Altsax skrivet 18.09.2013, 13:19:26 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 18.09.2013, 11:28:53 ---Känns ju väldigt bekant och tryggt med en sån här vandring neråt på kompet. Inget som sticker ut, vare sig negativt eller positivt. Du får lämna korna och får inte mata får på ett tag så du kan arbeta vidare med låten i lugn och ro. Jag försöker också prioritera sålunda men det är en balansgång, jag vet.

--- Slut citat ---

Nu är det ju lite skillnad på virtuella kor och riktiga hästar  :)
Jag tillåter mig själv att spela datorspel endast om febern är över 38 grader, aldrig annars. Missbrukade datorspel under en period av ungdomen.

Angående låten så är jag, efter en lite svag inledning, glad att Eddi prioriterade som han gjorde :)
Helt rätt! Jobba lite med uppstarten och kanske instrumenteringen på resten.
Det mesta av sången låter riktigt bra! Det var nån kråka i början bara. Hoppas resten går att återanvända för känslan var så bra och skön.

/Josef

--- Slut citat ---
Ja jag börjar tröttna på hönorna framförallt dom bara lägger ägg och kräver mat hela tiden.
Ja inledningen ska göras om det är väl egentligen verserna som jag ville höra om och det verkar ju lovande .
Tack för tyck Josef :D

--- Citat från: Dividend skrivet 19.09.2013, 03:05:48 ---Grattis på födelsedagen!

Trevlig snutt :) Fortsätt på det här o sluta spela fjantiga spel :)

--- Slut citat ---
Ah KR är numer att betrakta som Socialt Media hihi tack för den grattisen Per :D
Imponerad av hur du kan hålla reda på det :wub:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.09.2013, 09:15:38 ---Grattis Eddi!
Fyller 50+ förstår jag!

--- Slut citat ---
Tack Maxen ja det får stanna där 50+ låter bra :D

--- Citat från: Plinka skrivet 19.09.2013, 09:21:47 ---Grattis grattis! Bra att sjunga och spela på bemärkelsedagen  ;)
Går ju bra, sakta men säkert framåt, kul att vi får följa utvecklingen från första ordet med pennan till färdigt alster!

--- Slut citat ---
Tack Plinka jo kanske bler det mer låtsnickrande idag. :D

Marsall:
Versen behövs det inte så mycket mer prylar egentligen.tycker jag häftigt pianospel.bra melodislinga på sången ..nåt snubbel på text men det var nog bara ett försökspålägg... Annars brygg/refrängen ..text sången tips.!. sjung samma no no melodi.Men ta bort hälftenav no no text..alltså hålla ut melodin i text.no.no noo no !no..! ... Sen en släppackords tung refräng på det så öppnar jag första bärsen :)  B) Kommer bli bra den här  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion