Forum > Demolåtar

Eddi - Oh nonono (musik & sång nu)

<< < (5/10) > >>

Eddi:

Den där j*kla Hay Day appen snor all min tid jag har kommit till level 21 och har massor med kor o grisar o får - jaja massor är det väl inte men de ska matas och grejer ska sås o skördas o blåa mössor ska vävas - hej o hå.

Satte mig i alla fall nån timme med denna ikväll och lägger ut ett nästan lika tidigt utkast som senast men med lite ljud bara för att tvinga mig att välja musiken framför att mata kor.

Har inte en aning om instrumentering men jag tror att versen kan funka nonono.partiet blir nog omgjort. Trummorna är bara en loop så där spar jag en massa kommentarer - men låten i stort kan det gå i den här riktningen?

Roffe, Max o Plinka nu ni :lol:
Första posten

Jocke:
Härligt att du kunde slita dig från kossorna - de äter själva vet du... ;) Det här kommer att bli bra! :)

MaxB:
Känns ju väldigt bekant och tryggt med en sån här vandring neråt på kompet. Inget som sticker ut, vare sig negativt eller positivt. Du får lämna korna och får inte mata får på ett tag så du kan arbeta vidare med låten i lugn och ro. Jag försöker också prioritera sålunda men det är en balansgång, jag vet.

Roffe H:
Håller med Max, härlig komp med vandringen neråt. Blir bra detta.  :) Skit i kor och grisar.  :lol:
/Roffe H

Altsax:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.09.2013, 11:28:53 ---Känns ju väldigt bekant och tryggt med en sån här vandring neråt på kompet. Inget som sticker ut, vare sig negativt eller positivt. Du får lämna korna och får inte mata får på ett tag så du kan arbeta vidare med låten i lugn och ro. Jag försöker också prioritera sålunda men det är en balansgång, jag vet.

--- Slut citat ---

Nu är det ju lite skillnad på virtuella kor och riktiga hästar  :)
Jag tillåter mig själv att spela datorspel endast om febern är över 38 grader, aldrig annars. Missbrukade datorspel under en period av ungdomen.

Angående låten så är jag, efter en lite svag inledning, glad att Eddi prioriterade som han gjorde :)
Helt rätt! Jobba lite med uppstarten och kanske instrumenteringen på resten.
Det mesta av sången låter riktigt bra! Det var nån kråka i början bara. Hoppas resten går att återanvända för känslan var så bra och skön.

/Josef

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion