Forum > Demolåtar

Eddi - Oh nonono (musik & sång nu)

<< < (7/10) > >>

Eddi:

--- Citat från: Marsall skrivet 19.09.2013, 13:58:15 ---Versen behövs det inte så mycket mer prylar egentligen.tycker jag häftigt pianospel.bra melodislinga på sången ..nåt snubbel på text men det var nog bara ett försökspålägg... Annars brygg/refrängen ..text sången tips.!. sjung samma no no melodi.Men ta bort hälftenav no no text..alltså hålla ut melodin i text.no.no noo no !no..! ... Sen en släppackords tung refräng på det så öppnar jag första bärsen :)  B) Kommer bli bra den här  :)

--- Slut citat ---
Bra tips (går i linje med hur jag tänker)
Tack för tyck Marsall :D

MaxB:

--- Citat från: Marsall skrivet 19.09.2013, 13:58:15 ---Versen behövs det inte så mycket mer prylar egentligen.tycker jag häftigt pianospel.bra melodislinga på sången ..nåt snubbel på text men det var nog bara ett försökspålägg... Annars brygg/refrängen ..text sången tips.!. sjung samma no no melodi.Men ta bort hälftenav no no text..alltså hålla ut melodin i text.no.no noo no !no..! ... Sen en släppackords tung refräng på det så öppnar jag första bärsen :)  B) Kommer bli bra den här  :)

--- Slut citat ---

Tänkte föreslå hur du kan förlänga no no no... B)

Altsax:

--- Citat från: Eddi skrivet 19.09.2013, 14:16:21 ---
--- Citat från: Marsall skrivet 19.09.2013, 13:58:15 --- så öppnar jag första bärsen :)  B) Kommer bli bra den här  :)

--- Slut citat ---
Bra tips (går i linje med hur jag tänker)
Tack för tyck Marsall :D

--- Slut citat ---

Eller är det "öppna första bärsen" som går i linje med Eddis tankar?
Det är ju trots allt herrns födelsedag

:D

Eddi:
Josef efrtersom jag inte hittar tråden där du skrev om melodifestivalen tar jag det här istället - en artikel:

2628 har sökt till Melodifestivalen

Snäppet fler än i fjol Klockan 9.00 i morse gick det inte längre att skicka in låtbidrag till Melodifestivalen 2014. ”Vi hade nog hoppats på färre bidrag”, säger Christer Björkman.

Publicerad 18 september 2013 - 11:42 – Uppdaterad 18 september 2013 - 11:45

Melodifestivalen 2014 
Melodifestivalens producent Christer Björkman säger i ett pressmeddelande att han hellre hade sett att låtskrivarna gallrat hårdare och bara skickat in sina bästa bidrag.

– Men det är ju roligt med engagemanget, tillägger han.

De 2628 bidragen som skickats in inkluderar 561 bidrag som skickats in till allmänhetens tävling. Nu ska en urvalsjury välja ut 15 bidrag från ordinarie tävling och ett bidrag från allmänhetens tävling.

Sammanlagt kommer 32 bidrag delta i tävlingen. Övriga deltagare specialinbjuds av SVT förutom ett. Det är gruppen Eko som har direktkvalificerat sig genom att vinna P4:s tävling ”Svensktoppen Nästa 2013”.

Melodifestivalens första deltävling går av stapeln den 1 februari klockan 20.00 och direkständs i SVT1.

Altsax:
Jag såg det :)

När jag lurade in Plinka i sammarbetet så var jag tydlig med att vi måste göra musik för att det är roligt.
Eftersom det kommer vara det enda vi har kvar när det hela är över.

Vi hade roligt!
Mission Completed :)

Sen är det mycket roligare att ta ut lite seger i förskott, för då får man iallafall ha roligt en gång.
Innan jag skrapar trisslotten, som jag vet antingen är en nit, eller i bästa fall en ny trisslott som i sin tur definitivt är en nit, så brukar jag i fantasin spendera ett par miljoner på nått kul.
Annars vore det ingen idé att köpa lotten överhuvudtaget, eftersom det alltid är en nit (en på fem miljoner)

En annan liknelse med samma betydelse
Jag behöver skriva dessa texter och göra denna musik för att må bra
Sen försöker jag sprida dyngan jämt över åkern. Annars gör den ingen nytta
:D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion