Forum > Färdiga produktioner

BJURTE & MARRE - The R-Hole

<< < (7/16) > >>

Plinka:
Herregud, sitter här med tårar i ögonen, helt slut!
 :wub: :wub: :wub: Förälskad i er musik, det tunga härliga beatet, och Marres power-röst som gör sig som allra bäst till sån här musik!

Själv trillade jag ner i det där hålet redan som barn, i min mormors och morfars gigantiska hus, när det var stora bjudningar, så smet jag alltid ner till marmorsalen längs ner, och satte mig i en stor lejonfotad eksoffa, där jag i bokhyllan intill hade hittat skatten -en hel bokhylla full med Bröderna Grims sagor! Dä satt jag alltid försjunken medan de andra kalasade och umgicks.
Jag hittade aldrig upp ur sago-hålet, utanblev kvar i min egna värld...varifrån jag utgått hela mitt liv...jo jag har fått en del käftsmällar när jag vaknat upp också förresten :D

Men för att ge lite konstruktiv kritik, eftersom jag väldigt gärna vill att denna utvecklas till det allra bästa, och tycker gott de kan göra en ny film med er låt till!
Marres sång skulle behöva lite mer tydlighet, är nog bara lite småskruvande med eg där eller nåt så är den hemma.
Den intrumentala delen på slutet, med det underbara gitarrsolot: Början av gitarrsolot(tror jag det var) där skulle jag önska lite mer flyt, den sista biten slidar klockrent in i musiken :)
Tror det var det jag hade att komma med så här vid e första lyssning!

bjurte:

--- Citat från: tigersoul skrivet 24.08.2013, 09:24:23 ---Underbart  :wub:

Kan ev instämma lite lätt i någon av övriga kommentarer men varför upprepa dem, lyssnar o njuter :P

--- Slut citat ---

Underbart är långt, alldeles för långt.. :D
Tack..

--- Citat från: Altsax skrivet 24.08.2013, 10:40:04 ---Mycket bra!
Ännu en "För bra för att stanna på KR" låt  :wub: 

Om jag får gör jag gärna reklam för både låten och dig utanför KR, när den är klar.
Säg till i så fall, vad jag ska skriva och om du har nån sida / länk som ska med

/Josef

--- Slut citat ---

Tack !! och visst.
Spread the World som vi säger här nere vid Världens ände..

--- Citat från: Marsall skrivet 24.08.2013, 11:15:15 ---Lyssnar igen nu på morgonkvisten med tretåren innanför pannbenet :)..mmm skönt gitarrljud och spel ...Marre sång e klockren  :).....Skulle vara läckert med en övergångssång som togs i från tårna..från refräng till vers ...lång ta i från tårna ton B)... typ sista refrängen? innan soloavslut?... t

--- Slut citat ---

En om-mix av sång blire, men omtagningar vetekatten.. Vi för se.. :)
Tack.

--- Citat från: Freddy skrivet 24.08.2013, 11:41:39 ---Vilken flört med 80-talet!

Grymt samarbete, snygg låt och bra genomförd. Tycker det är kul att lyssna på dina låtar Bjurte, för dom är alltid väldigt genomarbetade.

Marre sjunger bra i denna, men jag känner att sången borde vara lite blötare i mixen. Sen tycker jag det vore coolt med någon studder/effekt på något/några ord i versen, skulle räcka med något ord, bara som en effekt som sagt.

Grymt jobbat båda.

Tillägg: Diskantdebatten.

Kompet är ganska bastungt, men du väger upp det snyggt med syntarna som ger diskanten. Så mixen i helhet tycker jag är balanserad. Sången är dock lite diskantfattig, men inget jag stör mig jättemycket på. 

--- Slut citat ---
Ja det där förgröömade 80:talet, jag hamnar där hur jag än gör,om det inte vankas Hård-Rock då halkar jag ju ända ner i 70:talet.. :o
Tack.

--- Citat från: egghuvud skrivet 24.08.2013, 12:30:09 ---Maffigt är ordet. Gillar verkligen låten och texten. Det är oklanderligt spelat och sjungit. Sångljudet är väl det enda nixet just nu. Funderar på vad det är som gör att marres röst försvinner in i mixen. Skulle vilja lyfta fram henne lite. Kanske är det reverbet som goggar till det i mellanregister, alternativt kompressor? svårt att höra. Jag tycker hon borde ha ett lite naturligare reverb och sedan kanske lyfta fram henne både i bas och diskant så att sången blir lite "närmare".
Snygga gitarrer och syntar annars.
Man blir mer pillig med detaljerna när det låter så här bra redan från början för egentligen behövs det inte mycket för att det skall vara perfekt tycker jag.  :)

--- Slut citat ---

En ommixning av sång är på G. Tror dock inte att det är några reverb som ställer till det.
Det är en jäkla massa Delays och Reverb i låten dock ej på sång, som i det närmaste är 'snustorr'.

--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.08.2013, 17:06:10 ---Wow, verklig heavy detta. försökte lyssna på låen men GHoogle Chrome meddelade att:
Google Chrome has blocked access to this page at www.kontrollrummet.com.
Content from bjurtman.se, which is a well-known distributor of malware, it is added to this web page. The transition to this page now likely to infect your computer of malware.
Malware is malicious software that causes such as identity theft and financial losses, as well as delete files permanently.

:unsure: :wacko:

// Space

--- Slut citat ---

Soundcloudlänk i förstaposten.. :rolleyes:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.08.2013, 18:00:13 ---Ska man bli en äkta Synth-Hare är väl 80-talet rätt plats att börja på.
Håller med andra om att Marres sång försvinner ibland i volym. Kritiskt ställe är just i refr. vid ordet R-hole. Det måste upp i volym, samt på en del andra ställen. Ska trummorna vara så höga?
Kan inte säga att detta är min älsklingsmusik, men inser att det är bra framfört.

--- Slut citat ---
80:tal = Hööga trumms.. :D
Som sagt ommix av sång på G.
Tack..

--- Citat från: Eddi skrivet 24.08.2013, 18:01:57 ---Content from bjurtman.se, which is a well-known distributor of malware

och

Harpest!!

Man vågar inte trycka på Bjurtes inlägg längre - kan någon administrator ta bort honom från forumet?

--- Slut citat ---

TRAMS !!  :angry:  :D

--- Citat från: equality skrivet 25.08.2013, 01:01:17 ---Alice  :wub: Härlig låt, härlig inspiration och suveränt proddad, sjungen, spelad lång låt. Mina öron är för trötta för att ge några mixtips.

--- Slut citat ---
Alice, Alice, who the fck.... is Alice... :lol:
Tack.

--- Citat från: MaxB skrivet 25.08.2013, 09:00:31 ---
--- Citat från: equality skrivet 25.08.2013, 01:01:17 ---Alice  :wub: Härlig låt, härlig inspiration och suveränt proddad, sjungen, spelad lång låt. Mina öron är för trötta för att ge några mixtips.

--- Slut citat ---

Låter profsigt, från idé till arr och mix.

--- Slut citat ---
Takk-takk!!
Långt är bra...

--- Citat från: Plinka skrivet 25.08.2013, 11:37:24 ---Herregud, sitter här med tårar i ögonen, helt slut!
 :wub: :wub: :wub: Förälskad i er musik, det tunga härliga beatet, och Marres power-röst som gör sig som allra bäst till sån här musik!

Själv trillade jag ner i det där hålet redan som barn, i min mormors och morfars gigantiska hus, när det var stora bjudningar, så smet jag alltid ner till marmorsalen längs ner, och satte mig i en stor lejonfotad eksoffa, där jag i bokhyllan intill hade hittat skatten -en hel bokhylla full med Bröderna Grims sagor! Dä satt jag alltid försjunken medan de andra kalasade och umgicks.
Jag hittade aldrig upp ur sago-hålet, utanblev kvar i min egna värld...varifrån jag utgått hela mitt liv...jo jag har fått en del käftsmällar när jag vaknat upp också förresten :D

Men för att ge lite konstruktiv kritik, eftersom jag väldigt gärna vill att denna utvecklas till det allra bästa, och tycker gott de kan göra en ny film med er låt till!
Marres sång skulle behöva lite mer tydlighet, är nog bara lite småskruvande med eg där eller nåt så är den hemma.
Den intrumentala delen på slutet, med det underbara gitarrsolot: Början av gitarrsolot(tror jag det var) där skulle jag önska lite mer flyt, den sista biten slidar klockrent in i musiken :)

--- Slut citat ---

Jo !! En ommix av Marre kommer nog lite senare(imorgon??) hon får bli lite vassare och hon ska få lite skojjiga effekter på utvalda ställen.
Gitarrerna är utvalda ton för ton för att låta just så här.. B) (Inga improvisationer här inte. :) )
Tack till förälskelsen.. Vi behöver mer kärlek i dessa tider.. :wub:

Marruschkka:

--- Citat från: Plinka skrivet 25.08.2013, 11:37:24 ---Herregud, sitter här med tårar i ögonen, helt slut!

--- Slut citat ---

Plinka, vilken målande beskrivning du ger, och jag känner igen mej en hel del, vi hade vår egen lilla värld, ofta via böcker och sagor :wub:
Den där fiktiva, ibland idealiserade bilden av omvärlden har ruskats om ett antal gånger, kanske bara nyttigt ändå. Men det bor en liten Alice i mej fortfarande, säkert hos dej oxå  ;)

Jag vill oxå att den här låten ska utvecklas till det allra bästa och jag instämmer med dina synpunkter. Bjurte the true rabbit, jobbar vidare, och det är ett som är sant: han ger sej aldrig förrän resultatet är strålande. det känns tryggt att veta ^_^

Tack Plinka :rolleyes:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.08.2013, 09:00:31 ---

--- Slut citat ---

Låter profsigt, från idé till arr och mix.

--- Slut citat ---

Tack, jag väntar iaf med spänning på vad Bjurte kommer att hitta på mer nu...effekter mm hörde vi.. härligt :P

Marre

Plinka:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.08.2013, 18:14:10 ---

--- Slut citat ---

Plinka, vilken målande beskrivning du ger, och jag känner igen mej en hel del, vi hade vår egen lilla värld, ofta via böcker och sagor :wub:
Den där fiktiva, ibland idealiserade bilden av omvärlden har ruskats om ett antal gånger, kanske bara nyttigt ändå. Men det bor en liten Alice i mej fortfarande, säkert hos dej oxå  ;)

Jag vill oxå att den här låten ska utvecklas till det allra bästa och jag instämmer med dina synpunkter. Bjurte the true rabbit, jobbar vidare, och det är ett som är sant: han ger sej aldrig förrän resultatet är strålande. det känns tryggt att veta ^_^

Tack Plinka :rolleyes:

--- Slut citat ---
Känns ju betryggande att Bjurte är en sån noggrann hare :D
-Det kanske är vi som är "Alices systrar" -intressant bandnamn som kan ge olika accosiationer :P

jonnerstone:
Härlig 80-tals pop med tidsenliga synthljud, trummor och gitarrer. Riktigt bra!! När jag hörde introt på låten så tänkte jag "shit ska Marre komma in och sjunga här, hennes röst kommer aldrig att passa", inte för att den är dålig utan det bara kändes som om den skulle vara malplacerad. Men OJ vad fel jag hade. Hennes röst sitter som handen i handsken här. Skitkul att höra och ännu roligare att bli så positivt överraskad. Har inga direkta kommentarer att komma med till förbättringar. Det skulle isf vara "Åhhhh"-partiet efter andra reffen. Det hade varit snyggare om det hade sjungits med text, men man kan inte få allt. Detta är bra som det är.......marsch iväg till 80-talet mer er nu och tjäna storkovan!!

Topp!!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion