Forum > Färdiga produktioner
BJURTE & MARRE - The R-Hole
Marruschkka:
Kul att få överraska, tack Jonner, blev glad :rolleyes:
Nu är det så att jag i alla de år jag sjungit i bandet Face2Face, (80-90-tal) sjungit i den här genren av pop/rock samt en hel del soulfunk, så jag känner mej hemma i Bjurtes musik!
Här på kr har jag de första åren jag var med, och det är väl 6 år nu försökt vidga mina musikaliska vyer med att sjunga klassiskt och alternativ musik som jag oxå gillar, och det är trevliga utmaningar, sen vet jag inte om resultaten alltid varit helt tillfredsställande. :unsure: ;)
Men det kanske är i denna genre som här, som jag är mest erfaren. Men det kan ju inte folk veta som inte hört mig göra sånt tidigare. Bjurtes och mina pop/rockssamarbeten sträcker sej ca 3 år tillbaka i tiden om ca 10-talet låtar nu, så det finns fler låtar liknande denna, fast var och en unika i sitt slag.
Jaja, det blev en liten utläggning, men det kändes rätt att svara dej här.
Nu väntar jag med spänning på slutmix..jag säjer bara..."Time for tea"..mm...The Rabbit´s response :wub:
Jo, förresten, jag sjunger " Hooooole" i finalen..inte "Åhhhhh"..kanske svårt att höra det.
/Alice alias Marre
Emulator:
Håller med Jonnerstone och Freddy. Grymt bra båda!
bjurte:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 27.08.2013, 10:58:54 ---Härlig 80-tals pop med tidsenliga synthljud, trummor och gitarrer. Riktigt bra!! När jag hörde introt på låten så tänkte jag "shit ska Marre komma in och sjunga här, hennes röst kommer aldrig att passa", inte för att den är dålig utan det bara kändes som om den skulle vara malplacerad. Men OJ vad fel jag hade. Hennes röst sitter som handen i handsken här. Skitkul att höra och ännu roligare att bli så positivt överraskad. Har inga direkta kommentarer att komma med till förbättringar. Det skulle isf vara "Åhhhh"-partiet efter andra reffen. Det hade varit snyggare om det hade sjungits med text, men man kan inte få allt. Detta är bra som det är.......marsch iväg till 80-talet mer er nu och tjäna storkovan!!
Topp!!
Micke
--- Slut citat ---
Tack !
Jomenvisst !! Vi drar tillbaka till det ljuva 80:talet, då var man ju fortfarande ung,smal,färg-glad och snygg.. :D
Jo jag vet att Marre har den här 'sidan' oxo och jag gillar när hon får sjunga lite mer ljust och ansträngt..
--- Citat från: Emulator skrivet 27.08.2013, 15:17:44 ---Håller med Jonnerstone och Freddy. Grymt bra båda!
--- Slut citat ---
Danke-Danke !!
Vi suger i oss av berömmen!! :)
bjurte:
Och nu !! TAA-DAA .....
En vässad och blöt Marre, kan det bli bättre ?? :D
Ps. Funkar det med Chrome-läsaren nu ??
Marruschkka:
Tack Emu, nu blev jätteglad, litar på dej stenhårt, det vet du ;)
Bjurte: det är fortfarande kajko på flash-spelaren, lägg upp på Soundcloud!!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida