Forum > Färdiga produktioner

BJURTE & MARRE - The R-Hole

<< < (6/16) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Eddi skrivet 23.08.2013, 18:28:37 ---Fasen vad duktig du är Bjurte ja Marre också naturligtvis ni har en match som känns solid.
Alice vänder sig i sin grav men i takt med musiken samtidigt som hon nickar glädjefullt.
Vilken BPM är det så kan jag försöka vara myndigt brittisk fast jag tvivlar på det :D

--- Slut citat ---

Tack Eddi, försök gärna lägga ett spår på "Time for tea"..pleeease, jag tror på dej :D

--- Citat från: Altsax skrivet 24.08.2013, 10:40:04 ---Mycket bra!
Ännu en "För bra för att stanna på KR" låt  :wub: 

Om jag får gör jag gärna reklam för både låten och dig utanför KR, när den är klar.
Säg till i så fall, vad jag ska skriva och om du har nån sida / länk som ska med

/Josef

--- Slut citat ---

Nice Josef, tack för kommentar!

--- Citat från: Freddy skrivet 24.08.2013, 11:41:39 ---Vilken flört med 80-talet!

Grymt samarbete, snygg låt och bra genomförd. Tycker det är kul att lyssna på dina låtar Bjurte, för dom är alltid väldigt genomarbetade.

Marre sjunger bra i denna, men jag känner att sången borde vara lite blötare i mixen. Sen tycker jag det vore coolt med någon studder/effekt på något/några ord i versen, skulle räcka med något ord, bara som en effekt som sagt.

Grymt jobbat båda.

Tillägg: Diskantdebatten.

Kompet är ganska bastungt, men du väger upp det snyggt med syntarna som ger diskanten. Så mixen i helhet tycker jag är balanserad. Sången är dock lite diskantfattig, men inget jag stör mig jättemycket på. 

--- Slut citat ---

Tack Freddy, mer diskant is the word :D

--- Citat från: tigersoul skrivet 24.08.2013, 09:24:23 ---Underbart  :wub:

Kan ev instämma lite lätt i någon av övriga kommentarer men varför upprepa dem, lyssnar o njuter :P

--- Slut citat ---

Så härligt att du gör det! Det gör jag med...lyssnar...

--- Citat från: Marsall skrivet 24.08.2013, 11:15:15 ---Lyssnar igen nu på morgonkvisten med tretåren innanför pannbenet :)..mmm skönt gitarrljud och spel ...Marre sång e klockren  :).....Skulle vara läckert med en övergångssång som togs i från tårna..från refräng till vers ...lång ta i från tårna ton B)... typ sista refrängen? innan soloavslut?... t

--- Slut citat ---

Trevlig kommentar, men det är Bjurte som är master, vi får se vad han tycker då ;) Tack för fina ord.

--- Citat från: Asti skrivet 24.08.2013, 11:47:55 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 24.08.2013, 01:33:30 ---Okey Boys and Girls !!!
Har ASTI rätt här ??
Frågar Bjurte 'Enöra' med 2 st. hörapparater.. :( :wacko:

Förlåt Asti, men jag behöver fler bedömningar, min hörsel är verkligen i bott..
Tanken är att instrumenten ska vara mjuka och varma, men sången vill jag ha skarp.. 

--- Slut citat ---
Tyckte att det fanns en liten "instängd" känsla i ljudbilden och kanske speciellt i Marres fina sång, som skulle kunna "öppnas upp" med hjälp av lite mer diskant!
Men ta ingen större notis till mig, en gammal kverulant med Meniers syndrom, grönstarr och förträngningar i ländryggen!  :)
Om ingen annan tycker som jag så kan du säkert bortse från min kommentar.
/Asti t.f. Ynkrygg

--- Slut citat ---

Hahaha...en kverulant som du kan ju ha en viss poäng-trots grönstarr och div. symptom :lol:

Liite mer diskant vore nog bra. Tack ^_^

--- Citat från: egghuvud skrivet 24.08.2013, 12:30:09 ---Maffigt är ordet. Gillar verkligen låten och texten. Det är oklanderligt spelat och sjungit. Sångljudet är väl det enda nixet just nu. Funderar på vad det är som gör att marres röst försvinner in i mixen. Skulle vilja lyfta fram henne lite. Kanske är det reverbet som goggar till det i mellanregister, alternativt kompressor? svårt att höra. Jag tycker hon borde ha ett lite naturligare reverb och sedan kanske lyfta fram henne både i bas och diskant så att sången blir lite "närmare".
Snygga gitarrer och syntar annars.
Man blir mer pillig med detaljerna när det låter så här bra redan från början för egentligen behövs det inte mycket för att det skall vara perfekt tycker jag.  :)

--- Slut citat ---

Tack Eggs, du vet att jag uppskattar ditt omdöme mycket. Småsaker kvar nu :)
Tack oxå Eddi, pxm, Asti, Wernborg och Tokai, det känns som vi är på väg i hamn snart :wub:

/Marre

Marruschkka:

--- Citat från: Jocke skrivet 24.08.2013, 18:19:43 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 24.08.2013, 17:43:06 ---JAG....... mår......så.... dåååååååååååligt... Hjälp.... HJÄLP !!
pesten taar mig.. :(

IDIOT-CHROME... GRRR !! :angry: :angry:
Bjurtes Domain är helt fri från skit och dumheter....
Detta är trams.. :wacko:
Jag lägger upp en Soundcloud länk på i första posten alldeles strax !!
Annars jobbar jag på en vässning av sången just i detta nu. :)

--- Slut citat ---

Det går nog över... ^^

Tänkte på en sak - vore det inte snyggt med lite läckert delay på "falling down"?

--- Slut citat ---

Jocke :rolleyes:  Tack för att du bryr dej och kommer med konstruktiva kommentarer!

/Marre

Jocke:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 24.08.2013, 22:49:38 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 24.08.2013, 18:19:43 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 24.08.2013, 17:43:06 ---JAG....... mår......så.... dåååååååååååligt... Hjälp.... HJÄLP !!
pesten taar mig.. :(

IDIOT-CHROME... GRRR !! :angry: :angry:
Bjurtes Domain är helt fri från skit och dumheter....
Detta är trams.. :wacko:
Jag lägger upp en Soundcloud länk på i första posten alldeles strax !!
Annars jobbar jag på en vässning av sången just i detta nu. :)

--- Slut citat ---

Det går nog över... ^^

Tänkte på en sak - vore det inte snyggt med lite läckert delay på "falling down"?

--- Slut citat ---

Jocke :rolleyes:  Tack för att du bryr dej och kommer med konstruktiva kommentarer!

/Marre

--- Slut citat ---

Det gör jag så gärna... det är ju vad jag själv vill ha men man får vara lite selektiv med vad jag skriver... inte helt sällan är det ren "hjärnblödning". Underbar låt och så snygg sång Marre! :)

equality:
Alice  :wub: Härlig låt, härlig inspiration och suveränt proddad, sjungen, spelad lång låt. Mina öron är för trötta för att ge några mixtips.

MaxB:

--- Citat från: equality skrivet 25.08.2013, 01:01:17 ---Alice  :wub: Härlig låt, härlig inspiration och suveränt proddad, sjungen, spelad lång låt. Mina öron är för trötta för att ge några mixtips.

--- Slut citat ---

Låter profsigt, från idé till arr och mix.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion