Forum > Färdiga produktioner

Vallhagen - nollsjuett

<< < (6/7) > >>

Vallhagen:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.07.2007, 18:11:27 --- Det är glad (viktigt!) pop som gäller....
--- Slut citat ---

Hehe, då skall vi absolut skicka alla de grejjer jag gjort med dede här på forumet... eller inte :D

Tokai:
Tycker spontant att det känns bättre, alltså tydligare på alla sätt. Virveln låter lite mer kropp, tror jag.
Men det är lite för mycket grejer på trummorna som händer (tex snabba baskaggeprylar) som stör. Kom ihåg att det är texten som är viktigast i den här låten och den måste fram till alla pris, så dra ner det som inte behövs är mitt råd. Ibland spelar du på hihaten när det är break (vilket är en fysisk omöjlighet om man inte är en bläckfisk) Sen verkar pukorna luta åt vänster (ur lyssnarens synvinkel) Gillar annars soundet från den öppna hihaten. Är det Toontrack eller BFD? Annars är trummorna snyggt gjorda.
Körsvaren i refrängen är nog lite för låga.

...och jag fattar heller inte vad det är för flätor som ska fixas :D

Vallhagen:

--- Citat från: Tokai skrivet 29.07.2007, 18:54:28 ---

--- Slut citat ---

Visst är det lite gosigt att liksom rulla in i oförståendets förvirring :P

**

Tack annars för utmärkt konkret kritik. Jag tar till mig.

En detalj bara till mitt försvar; Jag spelar faktiskt inte på hihaten, jag studsar på den med vänsterfoten (i refrängerna och breaken du nämner)... det kan man göra även om man är tvåarmad:)

Trummorna är Session Drummer 2, http://www.cakewalk.com/products/SONAR/SessionDrummer2.asp , kul att du tycker de låter bra, då måste det ju hänt NÅNTING mellan mix 1 och 2 :) ...

Fler tyckanden är välkomna!

tjing
Bengan

Vallhagen:

--- Citat från: Tokai skrivet 29.07.2007, 18:54:28 ---

--- Slut citat ---

Fan oxå, nu kom jag på vad han menar. Skönt trög man är :D.

Vallhagen:
Hej å hå... bumpar lite.

Har varit bortom stad och PC ett par välbehövliga distansgivande dar. Någon mer åsikt innan jag sätter tänderna i den här igen för nånsorts 3e mixförsök?

tjing
Bengan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion