Forum > Demolåtar

Dividend och Equality - TANKEN (skickad till Jessica)

<< < (3/6) > >>

1up:
Nära, men ingen cigarr riktigt än, så fortsätt lite till! (Och dumpa brasset :))

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 27.07.2007, 11:00:15 ---Grymt bra! Hängde dock upp mig på hornen som dyker upp u bland. (Gissade bara att det är horn)

Hoppas att du har kontaktat Jessica redan!

Vet inte var jag skall placera stycket. (Inte mer än i min playlist!) Kan det vara en signatur till en Svensk serie om livet i skärgården i Sthlm?

Bra jobbat, vackert och inspirerande.

--- Slut citat ---

Det är horn!
Ja, text återstår att skrivas.... Tack så mycket :)

"Å när jag åkte till stockholm
världens vackraste
fanns det en flicka
... trallalalallalallallalall"

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.07.2007, 12:21:14 ---Okej,jag gillar det.Håller med Johan om pianot,inget fel på soundet men det gifter inte in sig i låten riktigt.Tanken är god och går nog att utveckla,så släpp den inte helt utan prova att lira lite mer mot låten..Då kan det bli bra.Stråket snyggt men lite högt i volym mot guran..

Som helhet funkar det,mycket stämningsfullt och vackert.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Svar till Micael, men även Johan: Har försökt ändra "stråket", dels att det inte går så högt, och dels att gitarren har fått mer utrymme nu...
BUMP! Behöver åsikter ;)

mahan:
ligger bakom usla förbindelser just nu, återkommer senare idag med komments :)

h.  JOhan

mahan:
Jahaps Per..

Nu har du satt gitarren på två spår och panorerat till yttersta lägen, annars snyggt men delayen på spåren gör att gitarren hoppar från ena örat tilldet andra vilket gör hela låten nervig. Recept: minska dealayen :D
Vid 1:46 så springer stringsen iväg o glömmer gitarren på stubben. 1:59-2:10 låter väldigt oplanerat. Därpå följande flöjt tutar på lite för hårt. Och mot slutet så trampar stråkarna över gitarren. Volymen lite ner på the strings.

JAg gillar denna låt skarpt så se till att du får det rätt, tappa inte gitarren :D

h.  JOhan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion