Forum > Demolåtar

Dividend och Equality - TANKEN (skickad till Jessica)

(1/6) > >>

Dividend:
Tja, bestämde mig för att släng pianot i havet, och köra på flöjten istället. Det tillsammans med kvinnostämma som sjunger om "ejdelweiss, sommar och sol" (eller nåt), kan nog detta bli riktigt bra.
Ok, Jessica har sagt att hon vill sjunga till låten (HURRA!). Detta är slutgiltiga verren utan sång. Eller nåt som stör och bör ändras? Försökt ändra "stråket", dels så att det inte går såg högt upp, och dels att EQs gitarr fått mer utrymme..

Några synpunkter? :) 

http://www.lifeinchina.se/Sommar.mp3

1up:
ibland när man blir slagen gul och blå när man går i samma riktning, kan det vara bra att byta riktning, vända andra kinden till. Här ser vi en ny sida av Dividend, en folkmusikinspirerad sida som med ömhet och känsla målar upp ett dalalandskap med kraft att med en enda not förföra hela världen (enligt honom själv). ;)

Jazzpianot mot slutet ramar in fint, lite svagare i nivå, och något mer ömhet så passar det ännu bättre in i helheten. Till synes enkelt och rakt fram, sånt brukar vara som svårast att plita ned.

Solen skiner i Kina idag, på Bank of China, och i lägenhet 78 A, på rusig kompositörs glimmande anlete.

mahan:
Jadu Per!
Måtte ha varit utmaning, men oj vad det har lyckats väl. Absolut härliga sound och lixån hjärtlig stämning över det hela. Rund o go! :)
Guran kunde du lyfta fram lite mer så man hör det temat låten igenom. Sen tycker jag inte att pianot passar in i låten, det gör låten kantig o vass och bryter den fina atmosfären.

Om du tar pianot med så gör en version utan åt mig,  :wub:

Låten e heltenkelt störtskön :)

h.  JOhan

Harmonica mike:
Okej,jag gillar det.Håller med Johan om pianot,inget fel på soundet men det gifter inte in sig i låten riktigt.Tanken är god och går nog att utveckla,så släpp den inte helt utan prova att lira lite mer mot låten..Då kan det bli bra.Stråket snyggt men lite högt i volym mot guran..

Som helhet funkar det,mycket stämningsfullt och vackert.

Mvh
Micael

equality:
OJ!  Vad häftigt susigt, svävig den blev med stråkarna, nån slags mäktig lågmäld stämning. Tycker också du lyckats förstärka växlingarna mellan dur och moll, fingertoppskänslan man känner igen från dina originallverk. Jag kan inte kolla vad det var för BPM där jag sitter nu i Arvika men har för mig 80 bpm.  :unsure: Pianot kan mycket väl komma in men nu låter det  kvantiserat och okänsligt men märker att du letar efter nåt där. Du lämnar ju frågan öppen här också. Innan dess tycker jag dina grejor är lysande och fascineras av hur kul och givande forumsamarbete kan vara och då ända bort till Kina.  :P  Fr o m imorgon cyklar jag och min särbo på Irland och kan inte följa den vidare utvecklingen men det här blir skitbra.  ^_^ ^_^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion