Forum > Färdiga produktioner
Space, Marre, Bjurte & Mahan - While you were in pink (Sequences nu med sång)
spacetrucker:
Tack för bra kritik :)
Äntligen lite tid övar att för att sitta i studion. Fick ett nytt "torrt" sångspår av Marre. Blev det bättre?
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/WHILE_YOU_WERE_IN_PINK_21082013.mp3[/mp3]
// Space
Marruschkka:
Tyvärr hade nåt smygeko kommit med på de spår jag skickade till Space för en tid sen, men nu är det iaf åtgärdat :)
Nu känns mixen bättre. Tokgillar denna låt :rolleyes:
/Marre
Dividend:
Det låter jättebra nu.. Sången sitter perfa i mixen
Det har låtit bättre och bättre för varje update, och nu är den nog ganska optimal :)
Jocke:
Det är jädra snabba vågor för att inte vara någon vind... ;)
Pulserande suggestivt. Snygg sång och bra drag i gitarren. Skulle gärna höra att rytmen modifierades och förändrades gradvis med kanske dist, modulation, reverb eller något annat för en liksom sömlös variation. Gillar långa låtar om de inte är tjatiga och det här är bra! Gött mos och bra jobbat hela gänget! :)
Emulator:
Ja... intressant. Gillar verkligen ansatsen. Distade rösten i mitten gillar jag skarpt. Marres aah-n kunde användas ännu mer. SÅngmelodin tycker jag passar bra in. Kanske lite mer fokus på sången, aningen mer fram i mixen, där det är sång med text.
Annars saknar jag lite eget. det låter lite för mycket standardpreset, framförallt i början. Det borde vara mer väsande, trevande och kanske lite mer ogästvänligt. Låtens andra halva väger upp för detta, med marres röst som ju tillför unikt element, och gitarren som spelas snyggt. Men i början blir det lite lamt när det skall vara suggestivt och lite småmysko.
Sen vågorna vete sjutton. Gör något skumt med ljudfilen där, gör den mer intressant.
Summa summarum: Utnyttja unika element som finns; Marre, gitarren. marres röst bär sig själv utan att specialeffektas i sån här musik, och bör komma fram mer i mix. Arbeta mer på soundet. Det skall låta mer eget, mindre "preset #126 Digital Wind".
Blir kalas detta, Jag gillar vekrligen när man kliver utanför standardmallarna så här. mer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida