Forum > Färdiga produktioner
Space, Marre, Bjurte & Mahan - While you were in pink (Sequences nu med sång)
Emulator:
Håller lite med EQ. Solot blir lite långt, men mest för att det är lite för mycket dur i vissa delar. Helmoll vore finare ;)
Angående din studio: upp med lite moln också så slipper du ekot från snedtaket som bör ställa till det lite.
Nu ska jag sova. Klockan är elva i wuxi och det blev inte mycket sömn igår natt på flyget hit.
natti natti!
spacetrucker:
Tack för era kommentarer. Jag tror denna låt får vara som den är nu. Eventuellt ber jag Mahan ännu mastra den. Denna har jobbats med nu så mycket redan och vid nåt skede måste man bara bestämma sig att "nu e de klart"... för det är nog så sant som det är sagt:
Finished is always better than perfect. Always. Perfect but not finished is actually neither.
A record that is only 50% as good as it might have been is still infinitely more product than a perfect record that doesn't exist.
-yep
Dags att fortsätta med nya äventyr. Det som jag lärde mig av denna låt var att låta bli att tänka "nämen såhär kan man ju inte göra. Eller som Emu uttryckte det "Jag gillar vekrligen när man kliver utanför standardmallarna så här. mer!"
Angående moln i studiotaket som Emu nämnde. Jag har såpass lågt till tak att... hmm, jag vet inte. Får ta mig en funderare :unsure:
// Space
Marruschkka:
--- Citat från: Emulator skrivet 26.08.2013, 17:50:39 ---Håller lite med EQ. Solot blir lite långt, men mest för att det är lite för mycket dur i vissa delar. Helmoll vore finare ;)
Angående din studio: upp med lite moln också så slipper du ekot från snedtaket som bör ställa till det lite.
Nu ska jag sova. Klockan är elva i wuxi och det blev inte mycket sömn igår natt på flyget hit.
natti natti!
--- Slut citat ---
Hej från andra sidan av världen Emu :D
Tack för kommentarer och fina synpunkter (som alltid!), men jag är nu benägen att hålla med Space, efter den sista mixen för några dar sen, så håller den som den är, ändå. Mahan har lovat att mastra denna framöver och det kan oxå bli spännande att höra vad han får till B)
Det är nåt att se fram emot, det oxå ;)
Tack för musiken Space, så härligt collab och med Bjurtes hjälp :P
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida