Forum > Färdiga produktioner
Space, Marre, Bjurte & Mahan - While you were in pink (Sequences nu med sång)
spacetrucker:
Jaaa.... första mixen från nya studion ^_^
Jo, alltså, från början var detta en test... "hur gör han?" (Klaus Schulze)... åsså skruvade jag.... och skruvade... men nåt saknades så jag ba Marre om hjälp och fich den också (hjälpen). I samma veva sände även Mahan några spår med konstig sång som inte alls passade men den (sången) vände jag bakfram och vips satt den. Sen kallade vi ännu in Bjurte... visste han e fenomenal :wub:
LÅTNAMN: Sequences är låtens arbetsnamn, Shagizlamjavi är ett förslag på låtnamn :unsure:
ARTIST/GRUPP: Space, Marre, Bjurte & Mahan
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD: 8:33
Musik och text: Space
MEDVERKANDE:
-Marre: Sång
-Mahan: Effekt-guror och "Shagizlamjavi"
- Space: Syntar å trumprogrammering och mix
-Bjurte: Guror
INSPELAD: 2013
Kom gärna med invändningar och påståenden, detta är som sagt första mixen i nya studion :D Jar är också nyfiken på om ni tycker låten är för lång
Ny version 16.7.2013 17.7.2013, höjde på Marres volym, annars är allt lika som förut.
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/SEQUENCES_16-7-2013.mp3[/mp3]
Ny version 5.8.2013 8.8.2013 21.8.2013, nu med "riktig" sång. Funkar det tycker ni
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/WHILE_YOU_WERE_IN_PINK_21082013.mp3[/mp3]
// Space
pxm:
Coolt !!!!!!
lyssnar just nu...
Fenomenalt !!!
:P :wub: :wub:
mvh
Edit;
,,,och vilken snygg studio !!!!!
ohwhaaa !!!!
Dividend:
Snygg studio, ja :)
Låter en hel del pink floyd det här och har sedan gammalt lite svårt för dem, så har inte så mycket vettigt att komma med. Mixen verkar sitta. Själva "introt" skulle nästan må bra av trance-trummor. Det är ju nästan den typen av harmonik :)
Bra insatser av alla, även om jag inte fattar mig på det helt och hållet.
Tummen upp!
Asti:
Skönt ljudlandskap som byggs upp med riktigt läckra gitarrer!
Tycker synten är lite ihärdig och hade inte behövt ligga på riktigt så mycket.
Hade förväntat mig lite tyngre trummor när dom kom in. Basen kan nog höjas ett snäpp.
Flummigt, men snyggt. Tycker nog att låten kunde kortas ner med ett par minuter.
Hör inte riktigt vad Marre sjunger, men kanske förväxlar det med synten...?
/Asti
Dividend:
Maria ska upp. Hon har blivit en del av kompet som lika gärna kan ersättas med en sumpig synth :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida