Forum > Färdiga produktioner
Space, Marre, Bjurte & Mahan - While you were in pink (Sequences nu med sång)
MaxB:
Marre eller Div - berätta hur sånginspelningssituationen ser ut:
- Typ av mic
- Avstånd till mic
- Puffskydd
- Effekter på sångspåret?
- Rumsbehandling: handduk/draperi/ingen behandling
Om det är ett rent sångspår utan reverb, tror jag rummet ska behandlas bakom Marre, inte framför.
Mahans baklängesdist är skön och bryter av bra. Jämför med sången initialt här, på Flower Kings - Compassion.
Lyssna gärna på motpolerna 1.46 in där ren röst möter distad röst. Ger mig rysningar och musikaliska idéer.
Spacetrucker, nu hör jag tydligt influenserna från Klaus Schulze i syntarna och ljudbilden, härligt!
Den här gången var detta episka stycke inte så långt som vid förra lyssningen B)
spacetrucker:
Tack för feedback :wub:
DIV - Marre... ge mig lite tid att skruva på sången innan ni börjar med några större byggnadsjobb på sångbåset :P
Sångspåret i låten har både delay och reverb (inte mycket men dock)
// Space
Marruschkka:
Jättebra feedback från er kära kr:are :P
Jo, jag sjöng in i en liten friggebod här ute i skärgården, för tredje gången i år (har aldrig sjungit in här tidigare). De andra låtarna jag gjort denna sommar har låtit jättebra. :wacko:
Jag har f.n en Shure58 beta, puffskydd, och stod ca 10 cm från det. Men kanske rumsljudet kom med ändå. Jag vet inte säkert. Här låter mina torra spår fint. Vi låter Space skruva lite till, annars kan jag sjunga om i studion i stan där jag säkert vet att det blir bra ju.
Jättebra med era spetsade öron, det blir bara bättre med hjälp av er :wub:
Kram/Marre
Jocke:
Sovrum är underskattade "sångbås"... Att sjunga är kanske inte det första man kommer att tänka på i ett sovrum...? Antingen är man trött som f*n eller så...^^ Madrasser, täcken, kuddar och annat "bös" är oftast utmärkt akustikbehandling som både dämpar och isotermiserar (gör om ljudvågor till värme). Allra bäst är naturligtvis om man håller på och bygger eller renoverar så det finns lite gullfiber och stenull liggande men det är kanske inte så kul i ett sovrum... ;) En tanke som slog mig nu är - utomhus i fritt läge - måste vara bra med mikrofoninspelning... Gillade låten innan och ska lyssna igen :)
equality:
Rumsljudet på Marrushkas sång låter som en effekt i sig om än något udda. Snygga Wish you were here-vibbar här och var. Det långa elguresolopartiet blir lite segt. Kan kortas. Ett riktigt outro vore också bra. Gillar stämningen i låten/installationen och Marres sång. Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida