Forum > Färdiga produktioner
Tigersoul - Skuggan av sara
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 15.07.2013, 14:50:22 ---Hur tänker du med den här gaten, är det duckning som är resultatet du är ute efter med en mjuk intoning (attack) av körstämmorna?
--- Slut citat ---
Ja. ;) Det är nog duckning och mjuk intoning jag tänker på... Vet ju inte riktigt hur det blir och vad du går igång på... men det är tekniker man kan prova sig fram med och kanske fordras det en kombination?
Dividend:
Jomen, det är snyggt. Tror jag hörde förra verren och lyssnar speciellt efter körstämmor.
Hör lite dåligt hur det ligger till, men tycker nästan lite delay på körtjejen och kanske större verb än allt det andra, vore på sin plats.
Bra sjunget och snygg låt.
Plinka:
Härligt att se/höra dig här igen! Denna är så bra, väldigt stark text, vad ligger bakom den?
Tycker arret ska vara precis så enkelt som det är, det passar din röst som handen i handsken.
Det är väl bara kören man skulle kunna pilla lite med, men det är ett mindre problem ;)
spacetrucker:
Inte min kopp te detta... snyggt jobbat i alla fall :)
//Space
tigersoul:
--- Citat från: Jocke skrivet 15.07.2013, 15:04:58 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 15.07.2013, 14:50:22 ---Hur tänker du med den här gaten, är det duckning som är resultatet du är ute efter med en mjuk intoning (attack) av körstämmorna?
--- Slut citat ---
Ja. ;) Det är nog duckning och mjuk intoning jag tänker på... Vet ju inte riktigt hur det blir och vad du går igång på... men det är tekniker man kan prova sig fram med och kanske fordras det en kombination?
--- Slut citat ---
- Då är jag med hur du tänker, ska definitivt testa något sådant när jag kliver in i studion igen med låten varit lite annat som tagit tid nu o så har det varit så fruktansvärt varmt att man inte tänker tanken varm studio. Men som flera säger, lite mer jobb på körerna ska det bli!
--- Citat från: Dividend skrivet 15.07.2013, 20:46:26 ---Jomen, det är snyggt. Tror jag hörde förra verren och lyssnar speciellt efter körstämmor.
Hör lite dåligt hur det ligger till, men tycker nästan lite delay på körtjejen och kanske större verb än allt det andra, vore på sin plats.
Bra sjunget och snygg låt.
--- Slut citat ---
- Jag testade något liknande det i början men det blev så himla svävande o drömskt att man tappade lite känslan för att det var Sara själv som svarar i körstämman. Kan ju testa igen en snabbis dock. Finns så många sätt att ratta körer på!
--- Citat från: Plinka skrivet 16.07.2013, 22:48:05 ---Härligt att se/höra dig här igen! Denna är så bra, väldigt stark text, vad ligger bakom den?
Tycker arret ska vara precis så enkelt som det är, det passar din röst som handen i handsken.
Det är väl bara kören man skulle kunna pilla lite med, men det är ett mindre problem ;)
--- Slut citat ---
- Det är skönt att vara tillbaka har inte varit 3 behagliga månader i bemärkelsen att man inte haft studiotillgång. Körerna ska det pillas med som redan nämnts. Vad gäller det som ligger bakom låten så är det en sammanvävning av olika öden från människor jag känner inklusive undertecknad. Summan är fiktiv så ingen blir uthängd men det är i övrigt en högst realistisk kompott av sådant som händer o sker där ute varje dag i samhället. En viktig låt har många sagt, kanske är det så!
--- Citat från: spacetrucker skrivet 16.07.2013, 22:51:55 ---Inte min kopp te detta... snyggt jobbat i alla fall :)
//Space
--- Slut citat ---
Smaken är som baken, det här är ju en ganska speciell låt som kanske inte faller alla i smaken! Tack för kommentaren ändå ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida