Forum > Färdiga produktioner
Tigersoul - Skuggan av sara
Marruschkka:
Vackert och en mycket tung och viktig text som du förmedlar här.
Jag skulle önska att kör-stämman låg i paritet med din lead-stämma istället för eftersläpande/kanon. Tror att det skulle lyfta än mer.
Good job :D
/Marre
tigersoul:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.07.2013, 20:13:38 ---Vackert och en mycket tung och viktig text som du förmedlar här.
Jag skulle önska att kör-stämman låg i paritet med din lead-stämma istället för eftersläpande/kanon. Tror att det skulle lyfta än mer.
/Marre
--- Slut citat ---
Tackar :wub: måste fråga hur du tänker med kören, du menar alltså att den skulle ligga rakt under lead stämman o inte "eka" utan bli en vanlig körstämma så att säga istället?
Marruschkka:
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.07.2013, 20:38:24 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.07.2013, 20:13:38 ---Vackert och en mycket tung och viktig text som du förmedlar här.
/Marre
--- Slut citat ---
Tackar :wub: måste fråga hur du tänker med kören, du menar alltså att den skulle ligga rakt under lead stämman o inte "eka" utan bli en vanlig körstämma så att säga istället?
--- Slut citat ---
Jo..inget ekande i stämman..utan att den ligger antingen över/under din leadsång, direkt. Jag tror på det. :)
tigersoul:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.07.2013, 21:01:33 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.07.2013, 20:38:24 ---
/Marre
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jo..inget ekande i stämman..utan att den ligger antingen över/under din leadsång, direkt. Jag tror på det. :)
--- Slut citat ---
Alltså samma sätt som i sista versen då helt enkelt, tänkte inte på att jag kunde gjort den liknelsen för att underlätta ;)
tigersoul:
Då har jag äntligen fått lite tid till Sara igen o lyssnat på era råd.
Klippt runt i körspåret för att få en bättre timing mot lead sången. Förbättrade även EQ. Förhoppningsvis ska detta få bort den "muddiga" känslan o att det ibland ligger före, ibland efter etc. Panade även ut körstämmorna.
Förbättrade EQ o lite annat på tjejkören också som förhoppningsvis ska ha fått bort "pappret". Tycker det låter klart krispigare själv iaf.
Vad tror ni? Börjar känna att orken för finlir börjar nå sitt slut på denna låt, tål snart inte att höra den ;) men kom för all del med fler förslag om så är ;) Är fortf inte helt säker på körerna, är en ändlös uppgift att få dem perfekt verkar det som :angry:
Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/skuggan-av-sara
Ps: pianot har jag inte orkat göra något åt, suckade mest inför uppgiften att börja rota i det, kanske låter det vara ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida