Forum > Demolåtar
Jockepocke & Roffepoffe - Picking up the pieces
Jocke:
--- Citat från: Marsall skrivet 09.07.2013, 13:03:34 ---Bra sköna harmonier :)..går ju att få åt vilket håll som helst ..rockigare eller ännu mera soft.....Jocke /Roffe det blirväl en sång på den också B)
--- Slut citat ---
Vi får se vad det kan bli av det - det är ju rätt lugnt och vilsamt med ett litet undantag nu. ^^ Kul att du gillar - tack! :)
bjurte:
En ny låt av Pocke & Poffe, Härligt !!
Skönt jazzlunk med fina slingor och spel.
Den ena solo-guran låter dock alldeles för komprimerad för att passa in i Jazz-groovet.
Likaså det där som någon annan nämmde, lite för Zeppelinska trummor till denna softa låt..
Dom borde du försöka få lite mer lösa och mjuka..
Annars kanon,tycker Hummle & Dummle (eller var det Tödde & Mödde?? ) :huh: :lol:
Jocke:
--- Citat från: bjurte skrivet 10.07.2013, 13:26:33 ---En ny låt av Pocke & Poffe, Härligt !!
Skönt jazzlunk med fina slingor och spel.
Den ena solo-guran låter dock alldeles för komprimerad för att passa in i Jazz-groovet.
Likaså det där som någon annan nämmde, lite för Zeppelinska trummor till denna softa låt..
Dom borde du försöka få lite mer lösa och mjuka..
Annars kanon,tycker Hummle & Dummle (eller var det Tödde & Mödde?? ) :huh: :lol:
--- Slut citat ---
Kul att du är tillbaka - hoppas att allt varit toppen på resan! :) Jag hade ett jäkla slit med gitarrljudet som jag rattade in så det lät precis som jag ville ha det när jag spelade in men som fullständigt bara drunknar i mixen... så börjar man ratta och då blev det så där! :o Ska kika på bastrumman men jag är nog inne på att det ska till mer dynamik också... tycker det känns lite jämntjockt nu... Tack för dina synpunkter! :)
Altsax:
synpunkt
syn t hare fattade jag men syn punk thare, hur låter det, Rebellisk Rockhare?
Jo, punkhare, har ju, många kedjor i sin klädstil, så kallade side-chains :D
Kanske börjar jag fatta hur det hänger ihop :lol:
:wub:
pxm:
Det här är intressant och låter väldigt bra. Ni båda fortsätter att imponera.
vilken skön och "rätt"ljudbild ni hittat tillden här kompositionen....
Mycket fina och häftiga solon.....Alla instrument gör sitt väl avvägt....
Det här är verkligen skönt....
F_n vilken bra komposition.
Glad att jag inte missade denna !!!!
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida