Forum > Demolåtar
Jockepocke & Roffepoffe - Picking up the pieces
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 06.07.2013, 19:44:25 ---Låter ju helskönt! Snygg mix och sköna saxar. Kanske att pianot till vänster ligger lite högt i mixen...?
En sak jag reagerar på - vid ca 10-12 sek (och på övriga motsvarande ställen i låten) skulle jag nog
föredragit att trummorna låg kvar på rak takt och enbart övriga instrument spelade den avvikande taktmarkeringen,
åtminstone riden, för att få ett "flyt" som inte stannar upp.
Snyggt!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! :)
Bra observation med markeringen... ska prova lite med rak takt - om inte annat för att skapa flyt och variation! Pianot får nog tas under specialbehandling och delas upp i höger och vänsterhand (som jag skrev ovan).
--- Citat från: Roffe H skrivet 07.07.2013, 11:03:59 ---Jättefint jobb du har gjort Jocke, gillar hur du lyckas klippa ihop alla filer du fått och hade själv till en helhet. Lite småfix som sagt, så har du plockat fram en "masterpiece". :D :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe! :) Tror man anstränger sig lite mer när man samarbetar och får så fina spår att jobba med! :)
"Masterpiece"? Vi får väl sätta ihop en samling under namnet "His masters noise"! :lol:
Altsax:
Härligt!
För mig får du gärna bryta av med ett rockigare riff på guran, som sedan faller tillbaka på detta sköna whisky på is musik. Släpp fram Jocke the Rocker B)
Mycket bra grundplåt!
/Josef
palm:
Inte den typ av musik jag brukar lyssnar på så.....ta kommentarerna med en nypa salt.
Vilken rytmik (rytmisering) ni får till tillsammans...snyggt. Det är något med kaggen i början som jag reagerar på, vet inte om det är volym eller ton. Men det försvinner längre in i låten då den smälter in bättre.
Den första gitarren gillar jag riktigt mycket snyggt ljud. Den hårt komprimerade är fräck men får en övertonsklang mot slutet som jag hade gjort något åt.
Saxofon - så vackert när man kan hantera det.
Detta låter skönt....
/Göran
Jocke:
--- Citat från: Altsax skrivet 08.07.2013, 08:51:32 ---Härligt!
För mig får du gärna bryta av med ett rockigare riff på guran, som sedan faller tillbaka på detta sköna whisky på is musik. Släpp fram Jocke the Rocker B)
Mycket bra grundplåt!
/Josef
--- Slut citat ---
Kul att du gillar den - tack! :) Jag vet ju sällan vad det månde bliva när jag börjar med något... får ta och kalla min kollaboratör till konferens när mobiltäckningen tillåter! B)
--- Citat från: palm skrivet 08.07.2013, 10:30:13 ---Inte den typ av musik jag brukar lyssnar på så.....ta kommentarerna med en nypa salt.
Vilken rytmik (rytmisering) ni får till tillsammans...snyggt. Det är något med kaggen i början som jag reagerar på, vet inte om det är volym eller ton. Men det försvinner längre in i låten då den smälter in bättre.
Den första gitarren gillar jag riktigt mycket snyggt ljud. Den hårt komprimerade är fräck men får en övertonsklang mot slutet som jag hade gjort något åt.
Saxofon - så vackert när man kan hantera det.
Detta låter skönt....
/Göran
--- Slut citat ---
Nä, jag brukar inte heller lyssna på sådant här... :lol: Det bara blev så!^^ När jag började peta med det här var musiken mycket glesare och jag ställde in en skönt motfas-sound (bell-like brukar gitarr-fabrikanterna väl kalla det) och så långt funkade det men med lite tätare musik och fler instrument har det inte funkat lika bra... Har slitit med det här - vi får se vad det blir av det hela. Tack för dina synpunkter! :)
Marsall:
Bra sköna harmonier :)..går ju att få åt vilket håll som helst ..rockigare eller ännu mera soft.....Jocke /Roffe det blirväl en sång på den också B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida