Forum > Demolåtar
Jockepocke & Roffepoffe - Picking up the pieces
Jocke:
Titel: Picking up the pieces
Medverkande:
Roffe på saxarna Selmer och Helmer (?) :rolleyes:
Jocke på bandlös Fender, ett gäng Telecasters, Nord Electro Grand och annat som kom i vägen.
Komponisatör: Jocke 1977-2013
Övrigt: Kommer inte på nått...
Grunden till detta stycke har jag plinkat på i många år men inte blivit färdig att försöka göra något av förrän nu. Det är lite ruffigt och inte så noga editerat ännu så det har smugit sig in lite ljud som inte ska vara där... ha överseende...
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jockepocke%20o%20Roffepoffe%20-%20Picking%20up%20the%20pieces.mp3[/mp3]
Dividend:
Låter bra!
Eddi:
JoffePocke har landat ännu en ny skön låt som drillar på riktigt bra på alla instrument sologuran var kanske aningens för stickig i ljudet (den i slutet).
Men jag känner att jag måste fråga Roffe om du inte har utvecklats ganska så mycket sista året? Saxen låter så självklar i denna låt - om jag minns rätt så var den lite mer trevande och inte alls lika välljudande för ett år sedan? Minns jag fel eller?
Freddy:
Hissmusik! Underbart.
Dom hade något liknande på i bakgrunden på restaurangen vi var på igår. :)
Känner att trummorna inte lirar i samma rum som resten av musikerna, det känns inte enhetligt.
Skulle rekommendera att testa lite mer reverb/längre reverb på virveln och kantslagen, då tror jag det skulle bli lite mysigare feeling.
MaxB:
Å jag ville tydligare höra ett mer stadigt komp från basen. Vet inte om det är mina lurar som gör att jag missar basen men jag tänkte mig trummor och bas som tillsammans ger rejäl stadga i stadig rytm och sen finns ekvilibristerna som gör sitt på saxofon, gitarr och piano, bl.a.
Det är kanske bara är fråga om lite mupptrixande med mixen - som kommer i nästa verre?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida