Forum > Färdiga produktioner
Frasseman - Katie (ny version)
Frasseman:
Gurano: ja, färdig för mig betyder nog mest att det är så här långt jag kan få till den här låten, men det betyder verkligen inte att den är oföränderlig.
Jocke: Åh, stort tack, bättre omdöme kan man inte få.
Max: tack för tipset, det ska jag göra.
Plinka:
Hej o välkommen! :D
Väldigt vacker låt du fått till tycker jag!
Arret som sådant är jättefint, och du spelar väldigt känslofullt och har en skön röst. Det enda jag reagerar på är att fiolen i början är så reverbad, så sen när din sång kommer in och är mycket torrare så blir man lite förvånad, och kanske att nivåerna skulle kunna ses över ;)
Frasseman:
--- Citat från: Plinka skrivet 30.06.2013, 01:20:36 ---Hej o välkommen! :D
Väldigt vacker låt du fått till tycker jag!
Arret som sådant är jättefint, och du spelar väldigt känslofullt och har en skön röst. Det enda jag reagerar på är att fiolen i början är så reverbad, så sen när din sång kommer in och är mycket torrare så blir man lite förvånad, och kanske att nivåerna skulle kunna ses över ;)
--- Slut citat ---
Tack snälla du! :)
Ja, jag drog ned en massa reverb och men inte helt på fiolen. Nu är det dock fixat. Har sänkt sången också men med den utrustningen jag har (hörlurar direkt in i datorn) är det svårt att få till ljudnivåerna riktigt bra.
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 29.06.2013, 15:53:24 ---Nu hör jag! :D
Det blir lite för mycket Katie i texten, enligt mig. Du har en skön röst. Fin låt som är behaglig att lyssna till.
/Gurano
--- Slut citat ---
Bra dynamik med de musikinstrument som används. Tycker fortfarande att din röst är ett fantastiskt instrument. Väldigt användbar röst som låter mycket bra.
Katie borde enligt mig ersättas av "She" på väldigt många ställen. She, smälter in mer i vanligt tal än Katie. Fundera på den förändringen, alla lyssnare kan ändå efter låtens slut tala om att man sjöng om Katie.
Frasseman:
--- Citat från: MaxB skrivet 30.06.2013, 12:23:01 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 29.06.2013, 15:53:24 ---Nu hör jag! :D
Det blir lite för mycket Katie i texten, enligt mig. Du har en skön röst. Fin låt som är behaglig att lyssna till.
/Gurano
--- Slut citat ---
Bra dynamik med de musikinstrument som används. Tycker fortfarande att din röst är ett fantastiskt instrument. Väldigt användbar röst som låter mycket bra.
Katie borde enligt mig ersättas av "She" på väldigt många ställen. She, smälter in mer i vanligt tal än Katie. Fundera på den förändringen, alla lyssnare kan ändå efter låtens slut tala om att man sjöng om Katie.
--- Slut citat ---
Tack, du anar inte vad det betyder mycket att få positiv feedback på sången, det har sin speciella historia så det värmer. Känner ändå att jag har långt kvar till att få full kontroll över den men det är bara att öva, öva. :)
Javisst, jag tänkte inte så mycket när jag skrev texten, det blev nog lite väl många Katie så det ska jag ta tag i.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida