Forum > Färdiga produktioner
Frasseman - Katie (ny version)
Frasseman:
--- Citat från: equality skrivet 30.06.2013, 18:29:02 ---Klart bättre nu. Bra jobbat! Deesser på sången vore bra eller att du letar med en eq runt 5000 Hz och tweakar till med en dipp i området.
--- Slut citat ---
TAck för det och tack för tipsen. Kan du möjligen lite utveckla detta med eq. Jag kör ju med en apogeemic direkt in i datorn, menar du att jag ska skaffa en extern eq eller är det något man löser i själva inspelningsprogrammet (jag använder Garageband)? Jag är fullständig amatör, märker att alla här är ju extrema proffs så jag förstår inte alltid vad som menas, tex med "tweaka".
Jocke:
--- Citat från: Frasseman skrivet 01.07.2013, 09:57:42 ---
--- Citat från: equality skrivet 30.06.2013, 18:29:02 ---Klart bättre nu. Bra jobbat! Deesser på sången vore bra eller att du letar med en eq runt 5000 Hz och tweakar till med en dipp i området.
--- Slut citat ---
TAck för det och tack för tipsen. Kan du möjligen lite utveckla detta med eq. Jag kör ju med en apogeemic direkt in i datorn, menar du att jag ska skaffa en extern eq eller är det något man löser i själva inspelningsprogrammet (jag använder Garageband)? Jag är fullständig amatör, märker att alla här är ju extrema proffs så jag förstår inte alltid vad som menas, tex med "tweaka".
--- Slut citat ---