Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Simsalabim!

<< < (6/9) > >>

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.07.2013, 11:21:02 ---Du har alltid så bra idéer. Och genomför dom också.

Det jag skulle önska, om man får det. En annan sångare, med mer "edge" i rösten.

Bra bra!!!

--- Slut citat ---

Då är det inte längre Tokai ju...
Jag gillar nuvarande röst.

Wernborg:
[off-topic]
--- Citat från: MaxB skrivet 01.07.2013, 11:38:23 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.07.2013, 11:21:02 ---Du har alltid så bra idéer. Och genomför dom också.

Det jag skulle önska, om man får det. En annan sångare, med mer "edge" i rösten.

Bra bra!!!

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Sa han som är lyrisk över sitt eget senaste collab.  ;)[/off-topic]

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.07.2013, 11:42:43 ---[off-topic]
--- Citat från: MaxB skrivet 01.07.2013, 11:38:23 ---

Bra bra!!!

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Sa han som är lyrisk över sitt eget senaste collab.  ;)[/off-topic]

--- Slut citat ---

Tokai berättade att han jobbat mycket med sin sång här då jag tidigare kommenterade sången i den här låten.
Jag själv ser fram mot nästa låt efter.sommaren  som troligen eller kanske blir en duett.  :wub:

Tokai:
Rattlesnake
Lennon tänkte jag inte på. Är det Bungalow Bill? Hurra om du har rätt, att jag är först på svenska!
Kul att du gillar låten, ganska typiska för mig växlingar mellan moll och dur.
Drygt tre minuter är väl inte så långt? Slutdelen har jag ändå försökt variera lite. Efter sista hårda delen, tar jag ner det till bara piano och stråkar (+bas, trummor) och fyller sedan på med synth efter synth. Vet inte vad mer jag skulle ha gjort.
Ja, nu har jag då försökt spetsa trummorna lite. Problemet är att de marschliknande trummorna spelar lite svagare på virvel och får därmed ett annat sound, svårt att ändra på.

Wernborg
Önska kan man alltid, men det vore kanske nåt? Men jag undrar hur det skulle påverka mina låtar, bra eller kanske sämre? Helst skulle jag då vilja ha någon i min "studio" så att man har direktkontakt, går väl kanske online också men är nog inte riktigt samma sak.
Får se om jag trolla fram nån!
Tack för att du gillar och är särskilt glad för att du tycker mina idéer är bra.

MaxB
Javisst sjunger jag bra. Är helt överens.
Jag skrev att jag har jobbat rätt mycket med sången, men mest på andra låtar som är på gång. Så du behöver inte vänta till efter sommaren, har redan 6 låtar mer eller mindre klara. Om ett par veckor så... 
Duett? Det vore kanske nåt!

MaxB:
Tokai, jag pratade inte om duett med dig!  B)
Mina duetter ska vara med Annique, ingen annan.  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion