Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Simsalabim!

(1/9) > >>

Tokai:
LÅTNAMN: Simsalabim!
ARTIST/GRUPP: Los Tokaios
GENRE: Pop, synth, rock
LÅTLÄNGD: 3.16
KOMPOSITÖR: Staffan Widmark
PRODUCENT: -"-
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Vill med denna låt blanda akustiskt (gitarr och stråkar) med synthar
Anser låten var rätt så färdig, men synpunkter på det mesta vore bra att få. Finns nog en hel del att fixa till. Tyckte mixningen, särskild balansen mellan olika delar var rätt knepig eftersom låten är väldigt dynamisk.
Texten. Varför barnramsor? Kan inte svara på det, passade in på nåt sätt.

Version 4. Lite mer diskant på trummorna.

Henric:
Tycker det låter ok! Jag hade testat att basskära sången lite grand och hade lagt lite reverb på sången! Tycker även att 2:a sångstämman ska ner lite i volym. Trummorna låter bra men kanske lite väl framträdande i mixen, testa även att panorera instrumenten lite grand, låt dom arbeta mot varandra! Dynamik är trevligt och väldigt sällsynt i dagens raidoskval...

Frasseman:
Jag gillar det absolut även om jag inte kan sätta fingret riktigt på det, det är något hypnotiskt med rabblandet av verser. Skulle personligen hoppa över "hårdrockstakterna" ca 48 sek in och istället gå direkt på det väldigt snygga partiet kring 1.10, det återkommer ju här och var i låten. Sången är bra, låter bra och är bra i tonen för texten, påminner om Anders F Rönnblom på fler än ett sätt. Ett extra plus för att du kör med kantslag, klart underskattat slagverk annars. Spännande o ovanlig låt på det hela taget.

Tokai:
Henric
Tack för lyssning och bra förslag. Har i princip nu gjort allt du påpekat, framför allt dragit ner 2:a stämman, minskat virveln lite, breddat något, fast syntharna låg redan ca kl 2 vänster-höger. Akustiska git. är stereoinspelade.

Frasseman
Hej, kul att du gillar. Det sk hårdrockstemat är tänkt som en starkt kontrast till det lite softa, kanske bara ha det en gång? Låten handlar lite om motsättningar, vad som finns och inte finns, verklighet och illusion (också i barnramsorna... "två du sa ett det va" osv)

Frasseman:
Hej, ang hårdrockstemat, har lyssnat nu igen, antagligen är det bara jag och jag är rätt "feg" kan jag erkänna. Upplevde väl att det bröt stämningen lite som jag var på väg att vaggas in i, men det kanske är precis det som är meningen. Jobbade mig dock snabbt tillbaka och hade inte så svårt att köpa det andra gången den kom.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion