Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Simsalabim!
MaxB:
--- Citat från: Tokai skrivet 30.06.2013, 00:16:50 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 29.06.2013, 22:25:16 ---Trummorna låter dova som i en gammal inspelning och jag upplever då att de befinner sig i ett annat (mindre) rum än övriga instrument och sång.
--- Slut citat ---
Du menar fortfarande cymbal och kantslags trummorna i de lugnare partierna, väl.
Ok, men jag har inga problem med det, gammalt är bra, analogt och så. Trummorna står i trummbås. Skämtar bara. Men ska se över dom, om det går spetsa till dom lite.
--- Slut citat ---
Det ante mig, trumbås alltså... :lol:
Det jag reagerar på är virveln, de första trettio sekunderna. Där fick jag min vision. Sen är det inget jag reagerar negativt på.
Jämför med virveltrumman direkt efter (50-86 sekunder). Den är i samma rum som de andra. :)
Sen kommer den dova virveln tillbaka igen.. :angry:
Borde kunna använda den som är i samma rum, hela vägen.
Gillar, gillar, gillar!
Plinka:
:D Vad härligt fantasifullt! Gillar verkligen, och mest gillar jag den rappa synthen mot elgitarren. Kanske ligger det nåt i att texten försvinner lite ibland, om det nu är viktigt ;)
Tokai:
MaxB
Kanske låter virveln dovare när slagen är lösare? Och därmed minskar också reverbet (det som reflekteras tillbaka)från rummet. Så är det väl?
Plinka
Trevligt att du gillar. En låt om elak trollkarl måste ha lite fantasi. Klart att texten försvinner ibland. Trolleri! ;)
Rattlesnake:
Kul idé att göra psykedelica av barnkammarrim. Kommer ju osökt att tänka på Lennon då, men vet inte om det finns så många andra exempel på svenska.
Jag gillar låten och harmonierna. Den känns dock lite lång, jag tappar fokus mot slutet. Det kanske borde vara något mer som händer i arret över låtens gång, mer uppbyggnad.
Liksom andra tycker jag också att trummorna låter dova, limmar inte riktigt mot resten. Mer diskant bara så är dom hemma.
Wernborg:
Du har alltid så bra idéer. Och genomför dom också.
Det jag skulle önska, om man får det. En annan sångare, med mer "edge" i rösten.
Bra bra!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida