Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Simsalabim!
Frasseman:
--- Citat från: Jocke skrivet 29.06.2013, 01:23:49 ---Det här var kul! :) Kommer att tänka på Häjkom bäjkon med lite influenser av kåldolmar... Respektlöshet men ändå seriöst.^^ Tycker också att musiken minskar tydligheten i sången/ramsorna och även om vi "vuxna" känner igen dem och vet vad som komma skall är vi väl knappast "målgruppen"? Det här gillar ungar att studsa runt till! :)
--- Slut citat ---
Ja, jag vet inte riktigt, den där magikern är nog inte att leka med ändå, han står där och rabblar sina mysiga ramsor men har en rätt obehaglig kniv bakom ryggen känns det som, möjligen har han redan använt den. Det tycker jag är lite behållningen med låten och stämningen i den. Och ungarna kanske studsar ännu mer då...
MaxB:
Med tanke på de diskantrika gitarrernas plektrumanslag och sångens relativa goda diskant tycker jag trummorna i introt ska ha mer diskant - inte låta 60-tals truminspelning. Är det samma trumljudsval genom hela låten eller olika?
Men jag är den enda som tänkt på det så det spelar väl ingen roll.
Vandringen neråt efter 70 och 240 sekunder är så djävla skön! Perfekt att du initierar den passagen med det tuffa gitarrspelet innan.
Din röst är riktigt bra i den här låten.
Tokai:
Eddi, tror jag förstår - eller inte. Du menar att låten borde gå i en annan tonart? Men låten går inte i C utan i D. Och om du menar G så blir det A istället och vad innebär det? Att jag går lägre eller högre upp i tonart? Vad är det som passar min röst?
Nej, begriper nog inte, käre vän.
Jocke, min närmaste granne
"Tycker också att musiken minskar tydligheten i sången/ramsorna och även om vi "vuxna" känner igen dem och vet vad som komma skall är vi väl knappast "målgruppen"?"
Låten är inte tänkt för barn. Men jag ska snacka med barnbibliotekarien på mitt jobb. Kanske har du rätt? Snarare är väl Frassemans senaste inlägg mitt i prick. Exakt så är det tänkt.
Gurano
Misstänkte att du skulle gilla det ösiga partiet bäst. Men nej, det ska inte utvecklas. Det var mest för kontrasten.
Just synth-partierna var jag själv lite undrande över eftersom de är instrumentala. Men ingen verkar sakna sång där.
Bra att du gillar mixen för den var rätt knepig.
Frasseman
--- Citat från: Frasseman skrivet 29.06.2013, 16:17:37 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 29.06.2013, 01:23:49 ---Det här var kul! :) Kommer att tänka på Häjkom bäjkon med lite influenser av kåldolmar... Respektlöshet men ändå seriöst.^^ Tycker också att musiken minskar tydligheten i sången/ramsorna och även om vi "vuxna" känner igen dem och vet vad som komma skall är vi väl knappast "målgruppen"? Det här gillar ungar att studsa runt till! :)
--- Slut citat ---
Ja, jag vet inte riktigt, den där magikern är nog inte att leka med ändå, han står där och rabblar sina mysiga ramsor men har en rätt obehaglig kniv bakom ryggen känns det som, möjligen har han redan använt den. Det tycker jag är lite behållningen med låten och stämningen i den. Och ungarna kanske studsar ännu mer då...
--- Slut citat ---
Du tog ordet ur min mun. Perfekt sammanfattat!
MaxB
Hur kan du höra att trummorna låter 60-tal? Är det stilen du menar i trumkompet?
Det är samma trummor hela vägen, fast olika programmerade förstås.
Basnedgången och ackorden - jamen det är ju klassiskt Tamla Motown all the way!
Kul att gillar sången, jobbar rätt mycket med den faktiskt.
Har lagt ut en 3:e version där barnramsepartiet ligger lite högre samt bytt ett reverb mot ett annat
MaxB:
Trummorna låter dova som i en gammal inspelning och jag upplever då att de befinner sig i ett annat (mindre) rum än övriga instrument och sång.
Tokai:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.06.2013, 22:25:16 ---Trummorna låter dova som i en gammal inspelning och jag upplever då att de befinner sig i ett annat (mindre) rum än övriga instrument och sång.
--- Slut citat ---
Du menar fortfarande cymbal och kantslags trummorna i de lugnare partierna, väl.
Ok, men jag har inga problem med det, gammalt är bra, analogt och så. Trummorna står i trummbås. Skämtar bara. Men ska se över dom, om det går spetsa till dom lite.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida