Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Simsalabim!

<< < (3/9) > >>

Eddi:
Jag gillar också låten men tror att du tacklar den på fel sätt. Det är först vid 125 som man riktigt hör vad du sjunger förslaget är alltså att gå ner ordentligt i keys för att din röst ska få briljera mer - nu blir det ständiga krockar röst kontra instrument dessvärre. Jo jag vet att det är ett drastiskt förslag men va fasen låten är bra......

Tokai:
Eddi
Allvarligt talat vet jag inte vad du menar. Vid 125 kommer den andra barnramsan in och den skiljer sig inte alls från den första vare sig volym eller annat. Varför hörs det bättre där?  Eller är det efterföljande partiet du menar? Ingen skillnad där heller tycker jag. Mot slutet har jag medvetet höjt sången eftersom det kommer in lite mer prylar där men också för att det är ett viktigt ställe. Eller känner du inte till den gamla ramsan om bulleri bock (första barnramsepartiet)?  Vad menar du med att gå ner i keys? Sjunga en oktav lägre? Och vad är det för krockar med instrument? Tycker sången ligger på väldigt lugna platser. När det öser på är det ingen sång. Nej, förstår inte dina drastiska förslag.
 Men upplyftande att du gillar ändå. Du får förklara dig närmare. Du vet, att när jag förstår så går jag till handling.

Eddi:

--- Citat från: Tokai skrivet 29.06.2013, 00:38:41 ---Eddi
Allvarligt talat vet jag inte vad du menar. Vid 125 kommer den andra barnramsan in och den skiljer sig inte alls från den första vare sig volym eller annat. Varför hörs det bättre där?  Eller är det efterföljande partiet du menar? Ingen skillnad där heller tycker jag. Mot slutet har jag medvetet höjt sången eftersom det kommer in lite mer prylar där men också för att det är ett viktigt ställe. Eller känner du inte till den gamla ramsan om bulleri bock (första barnramsepartiet)?  Vad menar du med att gå ner i keys? Sjunga en oktav lägre? Och vad är det för krockar med instrument? Tycker sången ligger på väldigt lugna platser. När det öser på är det ingen sång. Nej, förstår inte dina drastiska förslag.
 Men upplyftande att du gillar ändå. Du får förklara dig närmare. Du vet, att när jag förstår så går jag till handling.

--- Slut citat ---
Ok kanske blev luddig där. Din röst kommer inte till sin rätt tycker jag om du drar ner låten från C till G typ så tror jag att det blir bättre - nu kan jag väl inte missförstås?

Jocke:
Det här var kul! :) Kommer att tänka på Häjkom bäjkon med lite influenser av kåldolmar... Respektlöshet men ändå seriöst.^^ Tycker också att musiken minskar tydligheten i sången/ramsorna och även om vi "vuxna" känner igen dem och vet vad som komma skall är vi väl knappast "målgruppen"? Det här gillar ungar att studsa runt till! :) 

Gurano:
Hej
Har inte läst de tidigare inläggen. En låt som andas mycket Tokai :)
I mina öron är det en balanserad mix. Ja tycker att du ska utveckla rock-delen lite mera - nu är den bara 20 sek som längst.
Jag tycker att några partier med synthen är mindre roliga...men det är nog bara avhängigt min smak, så det behöver du inte ta notis om :)

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion