Forum > Demolåtar

Sigmunds - I'm with you

<< < (4/6) > >>

pxm:
Tjenare Sigmunds !!!!
Första låten jag lyssnar på som du gjort
och musik och sång är angenäm att lyssna.
Smeker trumhinnorna bra.... :)
Mixen är okey. Låten är kanske litet lång, jag tror att Gurano´s ide om att lägga solot tidigare
i låten kan bryta litet och skapa en spännande variation som gör det lättare att fortsätta lyssna.
Gitarrerna är bra b t w.. Sköna...
På det hela taget - en bra låt du har här, Sigmund´s...

mvh

Edit; jag menar inte det sista avslutande solot nu utan det starx efeter mitten - det sista solot kunde gärna fått vara längre för det är så bra !!!!  :)

Plinka:
Jätteskön låt! Får lite Chris Rea-vibbar av denna, lite soft, mörkt, mystiskt...
Kunde varit hälften så lång bara då det blir lite upprepande efter en stund  ;)

Sigmunds:
Hei pxm & Plinka:

Takk for lyssning og tilbakemelding. Hyggelig at dere liker låten  :)

Låten er for lang og jeg har en ny versjon som slutter rett etter siste refreng, men jeg må tugga lite mer för jeg eventuelt gjør flere "innhogg"..

Tokai:
Svajarm!
Påminner lite om Chris Isaac som sagts.
vid 150 blir det lite konstigt med orgeln. Vet inte vad tanken är där, kanske omväxling?
Eftersom det inte händer nåt nytt, ett b-tema, ett stick e.dyl. känns det som att låten borde ta slut snabbare.
Sången kanske lite hög och borde kanske kapas lite i nedre basregistret. Softas till lite.
Skön låt men saknas en bra refräng.

equality:
Chris Isaac-läge som sagt. Tycker du förmedlar den känsla du skriver om i denna. Mixen saknar diskant eller också är det mina öron. Svårt att hålla intresset för låtar som kör harmisarna om och om igen. Få som klarar det. Neil Youngs Hurricane är väl en sådan och en hel del, men inte alla, Dylanlåtar. Gitarrsolot på slutet gillas för den försöker men  tror det behövs någon form av B-tema eller stick i denna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion