Forum > Demolåtar
Sigmunds - I'm with you
Sigmunds:
LÅTNAMN: I'm with you
ARTIST/GRUPP: Sigmund
GENRE: Seig rock
LÅTLÄNGD: 7:21
KOMPOSITÖR: Jeg
PRODUCENT: Jeg
EV. MEDVERKANDE: No
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
Frugan liker sega mörka låter så jeg skrev denne til henne.
Yes, den er sikkert for lang, men jeg likte stemningen på slutten og lot "bandet" holde på :)
Fint med tilbakemeldinger på det meste.
all those familiar things that you do
all parts of whats makes it true
those little things surrounds me and you
those little things reminds my love for you
Ooh, Ooh, I'm with you
steps in the hall, changes it all
when you walk into this room
steps in hall, makes me remember it all
and I know I'll see you soon
like a beatup old cover song
sung by a drunk by the fire
you know it can't ever go that wrong
you got my dedicated desire
like a short and undressed poem
I'll be on my knees
if you need to you can tell them
I'm glad you're with me
Harmonica mike:
Jag håller med frugan din,jag gillar också sånt här :)
Av mig får du fem flytande oljeborrtorn av fem möjliga.
Skall jag klaga på nåt så ligger virveln/snare lite lågt mot guran som känns lite för dominant i ljudbilden innan sång.Komp guran under sången ligger lite lågt.
Norge kan rocka,inte bara sånt där kåntry smet - grymt bra :D
Mike
Roffe H:
Snyggt lirat, bra låt. Om jag nu måste vara lite gnällig, vilket är synd när det gäller en så bra produktion, så är sången något för stark, men bara precis i början. Sedan tycker jag gitarrerna har för mycket reverb överlag. Kanske är det en smaksak, kanske passar det på en lite mörk stämning. Annars jättebra låt, jobb och text. :D
/Roffe H
MaxB:
Gillar soundet och låtidén. Jag blir inspirerad och tänker: - en sån vill jag också göra, varför har jag inte redan gjort en sån här?
Reverb-orgel till vänster - vid 325 och 380 (bland annat) finns några höga toner som blir vassa i min lyssning. Kanske bara i mina lurar som har för mycket diskant?
Visst använder du svajarmen då du spelar gitarrackorden? Det låter så där lagom mystiskt och stämningsskapande och jag gillar det.
Gillar den här!
Eddi:
Jag gillar stämningen i låten men den känns lite lång och tradig och inte mycket händer - sedan har jag hakat upp mig på kompgurans ljud den protesterar mina öron emot låter lite tråkig tror att det med ett bättre sound skull bli ett helt annat uttryck - men det är jag det :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida