Forum > Demolåtar
Sigmunds - I'm with you
Gurano:
En lugn och behaglig låt att lyssna på. Bra ljudbild på det stora hela. Väntade på gitarrsolot jag inte trodde skulle komma...men det kom till slut :) enligt min smak borde solot komma in tidigare. Sedan tycker jag att låten var för lång...men det är ju bara jag det :)
Men som sagt - en behaglig låt
Gurano
Jocke:
Tycker du bygger upp en härlig mystisk stämning här - Johnny Cash möter Twin peaks... ;) Som flera andra skrivit är den lite lång och jag tycker den här låten förtjänar att arbetas igenom mera - kolla upp arret och mixen så kan det här bli riktigt riktigt bra! :)
Faller ihop lite konstigt vid 144... kanske fattas något eller så behöves det kanske ett break för att "ta ner" den så mycket efter "Ooh, Ooh, I'm with you"... en tanke kunde vara att lägga solot ovanpå repriserna av "Ooh, Ooh, I'm with you" mot slutet.
Sigmunds:
Mike:
Man tackar for oljeborrtorn :D Jeg skal sjekke komp guran (regner med det er ak.gitaren) ved neste mix.
Roffe:
Takk for lyssning og tilbakemelding! Jeg vil nok ha mye reverb på gitarene her.
MaxB:
At du vil göra en sånn låt er et bra kompliment, tackar :) Skal sjekke orgelet.
Yes, jeg bruker svajarmen på en Gretch duo jet..
Eddi:
Låten er nok for lang, men men.. Ak.gitaren bytes kanskje med en annen med litt mjukare lyd.
Gurano:
Tackar :) Jepp, lang låt. Det er nok en av grunnene til at jeg venter med solot..
Jocke:
Tusen Takk :) Får se hvor mye jeg orker å holde på før den blir "lagd på is".. "Fallet" ved 144 var for å skape litt variasjon med et "tunnare" komp.. Solo sammen med refrenget kan være en god ide.
Jocke:
--- Citat från: Sigmunds skrivet 20.06.2013, 15:21:25 ---Jocke:
Tusen Takk :) Får se hvor mye jeg orker å holde på før den blir "lagd på is".. "Fallet" ved 144 var for å skape litt variasjon med et "tunnare" komp.. Solo sammen med refrenget kan være en god ide.
--- Slut citat ---
Jag vet hur det är - ibland håller man på lite för länge för att det ska vara kul att fortsätta trots att det finns goda idéer... Firar ni midsommar i Norge, för det är väl där du är? I så fall - ha det så trevligt och ta det lugnt! ;-) Kan ju vara bra för inspirationen att göra något annat en stund! ^^
Sigmunds:
[/quote]
Jag vet hur det är - ibland håller man på lite för länge för att det ska vara kul att fortsätta trots att det finns goda idéer... Firar ni midsommar i Norge, för det är väl där du är? I så fall - ha det så trevligt och ta det lugnt! ;-) Kan ju vara bra för inspirationen att göra något annat en stund! ^^
[/quote]
Ja, når man har gjort den første mixen er det mer fristende å hoppe over på neste låt enn å fortsette att fila.. Holder som regel på med flere låter samtidig for å "lufte huvudet".
Vi er ikke like flinke til å feire midtsommar i Norge. Vi har 17. Mai, dere har midtsommar. Sverige vinner når vi snakker om sild og nubbar :D Uansett, jeg bor 5 min fra svenskegrensen så man kan alltid reise over..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida