Forum > Demolåtar
Sigmunds - I'm with you
Jocke:
--- Citat från: Sigmunds skrivet 20.06.2013, 16:37:41 ---
--- Citera ---
Jag vet hur det är - ibland håller man på lite för länge för att det ska vara kul att fortsätta trots att det finns goda idéer... Firar ni midsommar i Norge, för det är väl där du är? I så fall - ha det så trevligt och ta det lugnt! ;-) Kan ju vara bra för inspirationen att göra något annat en stund! ^^
--- Slut citat ---
Ja, når man har gjort den første mixen er det mer fristende å hoppe over på neste låt enn å fortsette att fila.. Holder som regel på med flere låter samtidig for å "lufte huvudet".
Vi er ikke like flinke til å feire midtsommar i Norge. Vi har 17. Mai, dere har midtsommar. Sverige vinner når vi snakker om sild og nubbar :D Uansett, jeg bor 5 min fra svenskegrensen så man kan alltid reise over..
--- Slut citat ---
Hoppas någon gång få uppleva Norge den 17:e maj - det ser fantastiskt härligt ut! :) Det är ju lite egendomligt att svenskar, som annars uppfattas som så korrekta och formella, rent av lite stela,... super ner sig till apstadiet för att fira denna forntida tradition när solen står som högst på himlen... :rolleyes: :lol: Jag bor 5 min från Norje (byn där Sweden Rock är) men har inte märkt av något firande 17:e maj... Nu lägger jag ner musiken och önskar dig en trevlig helg - med eller utan sill och nubbe! :)
Eddi:
17 maj i Norge är egentligen helt galet - alla som kan gå ska ut o fira och det är så det görs. Norge stängs - poff - festen tar över - och det är knappast så mycket supande som vid svensk midsommar utan mer fokus på parader och flaggviftning och superbra musikkårer av olika slag. En fantastisk stämning oavsett väder. (sa han som firat otaliga 17-maj i Norge)
Edit: Sveriges nationaldag är ett stort fett skämt i jämförelse - borde förbjudas faktiskt
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.06.2013, 17:19:58 ---Edit: Sveriges nationaldag är ett stort fett skämt i jämförelse - borde förbjudas faktiskt
--- Slut citat ---
När firas den? :huh:
Asti:
Skön låt med vibbar av Chris Rea/Isac!
Det enda jag har att anmärka på är att orgeln till vänster är lite för stark
och att låten är för lång. Bra!
/Asti
Sigmunds:
Takk Asti, ingen dårlige referanser du kommer med :)
Jeg vet den er for lang, men klarer jeg å korte ned, skulle nok hatt en streng produsent..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida